The Binding of Isaac till 3DS stoppad av Nintendo
The Binding of Isaac är ett härligt och småäckligt spel utvecklat av ena halvan av Team Meat (Super Meat Boy), nämligen Edmund McMillen. Spelet släpptes på Steam för flera månader sedan och tydligen har det från utvecklarens håll varit tänkt att även släppa spelet till Nintendo 3DS på deras så kallade eShop. Ett bra beslut, då spelet hade passat utmärkt på det formatet.
Tycker vi normala individer.
Men, inte Nintendo. I någon slags flashback från nittiotalet då företaget inte tillät varken blod i spelen eller toaletter i Theme Park, har Nintendo bestämt sig för att stoppa utgivningen av spelet till 3DS eShop på grund av "tvivlande religiöst innehåll".
Gameplay trailer:
'
Värdelöst Nintendo!
/Joakim
Mass Effect Epic Rap av Dan Bull
Ett nytt Super Nintendo-spel är under utveckling!
Glädjande nyheter för alla retronördar av rang!
Ett nytt Super Nintendo-spel är under utveckling av spelföretaget Super Fighter Team (tämligen kasst namn på en studio, men man kan inte få allt här i livet) med planerad release till år 2013. Utvecklarna har tydligen missat att jorden går under i år, men likväl glädjande nyheter!
Spelets namn är Nightmare Busters och skall tydligen vara ett run-and-gun till SNES och Super Famicon. Det senaste, nya, SNES-spelet som hade release i USA var en Frogger-remake som släpptes 1998. Det är alltså fjorton år sedan.
Studion tar tydligen sin retrovision på allvar, vilket man lätt konstaterar av nedanstående citat:
Super Fighter Team was formed around the dream that new life can be breathed into video games, game systems and computers that have otherwise been abandoned by game companies. Because of this, we proudly offer up what may one day be the world's only source of worthwhile new games for systems such as the Sega Genesis and Atari Lynx.
Än så länge finns det inte så mycket information att tillgå om projektet, men företaget har börjat att ta emot förhandsbokningar av spelet, dock limiterat till 600 bokningar.
På hemsidan kan man även läsa om spelets pris:
For those serious fans who wish to be guaranteed a copy of Nightmare Busters, the product pre-order costs are as follows: USD $60.00 per unit + USPS priority shipping. Shipping is USD $8.00 to destinations within the USA, and USD $15.00 to destinations outside of the USA. Thus, the total cost per unit comes to: USD $68.00 for customers within the USA. USD $75.00 for customers outside of the USA.
Starbreeze raggar på Syndicate-pirater
"Are you bored with watching from the sidelines? Ready to make the switch? Do you have considerable talents in any of the following areas? Art, modeling, texturing, sound design. Programming. Game design?"
"If you meet one or more of those criteria, and want to be a part of the fun, email us at jobs @ starbreeze.com today!"
:)
/Joakim
Via: Torrentfreak
Bekämpa pirater genom att fokusera på kunderna
Seamless Entertainments "studio director" Dan Mahaga uttalar sig om att det bästa sättet att slåss mot piratkopiering är att fokusera mer på konsumenterna som betalar för spelet. I ett samtal med The Sydney Morning Herald konstaterar han att hans uppfattning är att spel som har ett uppfattat "värde" är mindre sannolika att bli piratkopierade och har större sannolikhet att köpas av konsumenterna. Han menar även att det är slöseri med tid på att oroa sig över folk som ändå aldrig tänkt att köpa produkten.
Det är samma sak som pirater har sagt sedan tidernas begynnelse.
"The argument most of us make is let's try to make it inexpensive and let's try to make it such a good value and so much fun that they go, 'You know, I want to support these guys, and I want to buy a copy’... You don't want to worry about the people who were never going to pay you ever, you worry about the people who were going pay you, but they were unhappy because there was something standing in the way of that deal." - Magaha.
Seamless Entertainments senaste spel Sol: Exodus har piratkopierats i stora mängder sedan spelets release på Steam, men det är alltså ingenting som bekymrar utvecklaren. Ett spel som förövrigt verkar vara av det mest mediokra slag.
/Joakim
Via: Develop
Justin Bieber vs. Joustin' Beaver
RC3 har reagerat med att skicka in en begäran om att ta saken till domstol i förebyggande syfte. Utvecklarna har försökt föra en dialog med Biebers advokater men misslyckats, och vill med den här ansökan försäkra sig om att deras spel inte inkräktar på Biebers varumärke och att spelet ska klassas som en parodi och således är skyddad under USA:s konstitution.
I spelet kontrollerar man en bäver som flyter man längs en flod på en stock. Bävern ska slå väck "Phot-Hogs" som försöker ta foton av honom samt signera "Otter-graphs", tydligen till några slags fans samt några andra löjliga inslag.
Spelvärlden ställer sig frågan: Hur kommer det sig att Biebers advokater väljer att fokusera på ett fullständigt harmlöst spel, medans appar som "Kill Justin Beaver" - där man attackerar en bäver vid namn Justin med granater, knivar och pistoler undgår deras uppmärksamhet?
Dorklybits: Limbo with a Flashlight
Frukost för en hjälte
Guilty Consciense omgjord för att passa StarCraft 2
/E
Första Intrycket: Tropico 4
Tropico 4
Emil af spelbröderna lirar Tropico 4 till Xbox 360. Det här är ett första intryck utav hans spelande. Om ni gillar videon glöm inte gilla knappen och att börja prenumerera på oss.
Patryk Olejniczak Mass Effect 3 konst
/E
Inte lätt att vara prinsen av persia
/E
Pokeballs konst av Barry Wazzy
/E
Journey
Jag ser fram emot det här spelet och det ganska enormt. På något sätt så tilltalas jag av det minimalistiska informationen man får som spelare. Det känns som det är upp till en själv att skapa en berättelse. Jag kan inte mer än att hoppas att spelet leverera samma känsla som jag fått av det jag sett.
/E
Besatt av Crusader Kings II
Är man historienörd och uppskattar krävande spel, så är Crusader Kings II ett riktigt stort jävla måste.
Releastrailern är nedanför och ger en indikation om vad spelet handlar om:
1. En videorecension
2. En mikrorecension
Kan det bli bättre?
Svar, ja, det kan det, men bara lite. :)
Daigo och Tokido vs. 2 personer i utvecklarteamet SFxT
Frågan är hur mycket man kommer att spela i det här läget. Jag kan föreställa mig att det lätt blir kaos av exakt allting. :)
Shansee - Wear the culture
In one ear, out the other - örhängen för $15.99
Hey listen - örhängen för $15.99
D-Pad - örhängen för $15.99
Triforce - örhängen för $15.99
D-Pad - halsband för $15.99
A+B - "studs"-öronsmyckning för $10.99
Xbox Live-användare får inte använda sitt efternamn som gamertag
Nu får ytterligare en betalande spelare sitt efternamn censurerat av Xbox Live. Christopher Gooche har under större delen av sin aktiva tid på internet använt sig av sitt efternamn som gamertag, men nu är det slut med det då han kontaktats av Xbox Live-fascisterna som menar på att det kan uppfattas som stötande och att han därför måste ändra det.
Gooch är nämligen slang för området mellan en mans pungsäck och hans anus. Det som med medicinska termer kallas för perineum. Censur av detta ord är bara tönigt.
(Anledningen till att jag vet om den medicinska termen är för att jag använde ordet i en text till ett gammalt röjigt goregrindmangeltjafsband jag försökte skriva texter till som tonåring.)
Microsoft skickade ett mail till Kotaku där dom förklarade sin inställning i frågan:
The Xbox LIVE Enforcement Team works to help make Xbox LIVE a safe and enjoyable experience for our customers by enforcing the Xbox LIVE Terms of Use and Code of Conduct. Due to the ever-changing nature of Internet slang, it can be a challenge separating content intended to violate the rules by being clever, from content that does not violate the rules. In this case, the gamertag has been determined to be potentially offensive. We have informed the member that he will be required to change his gamertag, which he can do at no cost.
Via: Kotaku
Dorklybits: Videogame Dog Park
Battlefield 3 - Jet Swap & Bad Timing: One in a Million Shot.
Jepp...
JEPP!
Andra Intrycket: Three Dead Zed och utlottning av tre exemplar!
För att jag tog mig tiden så mutade även utvecklaren mig med tre gratisexemplar av spelet, så för den som är intresserad så är det alltså tävlingsdags! FREE STUFF!
Tävlingen är en ren utlottning som pågår fram till inlägget försvinner ner i det limbo som arkivet utgör, så det enda intresserade behöver göra är att skriva någonting i kommentarerna och lämna e-postadress så lottar vi ut spelen bland deltagande individer. Spelets värde är hela €4,95, så ta chansen och vinn stort! :)
Skit som Call of Duty spelare säger online
Det här är verkligheten...tragiskt
/E
Ett tag sen, men nu mer trailers
Borderlands 2
The Witcher 2
Lollipop Chainsaw
Azura's Wrath
Ninja Gaiden 3
Prototype 2
Max Payne 3
FarCry 3
Realm of the Mad God släppt på Steam
Nu har Realm of the Mad God släppts till Steam, och är givetvis kostnadsfritt samt har stöd för upp till 85 spelare co-op. Om det är så att du är sugen på att bränna av allt från fem minuter till flertalet timmar i brist på annan sysselsättning så har spelet sin charm och underhållningsvärde.
TotalBiscuits första intryck av spelet:
PROTECT THE BISCUIT!
- Action combat! No turn-based battles here, only skilled running and gunning.
- Epic boss battles. Navigate demented waves of bullets from nasty demons.
- True cooperative play. All experience is shared and you win by playing together
- Great 8-bit art: Retro styling straight from the 8-bit era.
- Easy leveling. No mindless grinding. Get better by being becoming better.
- Over a dozen unique character classes. Play as a powerful wizard, a clever mystic, a brawling warrior.
- Loot! Hundreds of weapons, potions, armors, and rings.
- PermaDeath. Dying well means something in Realm. Earn fame if you survive for long enough and kill enough monsters.
- Sheep. The sheep say 'Baa'
/J
Pac Man och Space Invaders-ringar i silver
SFIII 3rd maximum hits combo movie
Humble Bundle Mojam drog in $458-tusen till välgörenhet
Spelet blev så här:
Spelbröderna i spelsoffan #4
Det var tänkt att det skulle varit Dead Island som första co-op, men det gick bara att lira över system link och inte split screen. Besvikelsen var enorm och därför belönades vi med det underbart dåliga Fantastic Four. Fy fan säger jag bara.
Epic rap battles of the history
Donkey Kong
/E
Moderna spel i 8-bit
Jag gillar när folk gör om spel till npgot annat och tolkar det på sitt sätt. Även om det är dåligt så gillar jag oftas engagemanget dom har för att lägga ner tiden för att skapa något eget. Här är en som gjort om moderna spel lite till 8-bit, och även slängt med Mr. Montana att röja fett.
/E
Utvecklaren av Three Dead Zed motsätter sig mitt första intryck av spelet
Häromdagen gjorde jag ett första intryck av Three Dead Zed. Spelet var segt och buggade ur fullständigt, till den milda grad att det de facto var ospelbart för undertecknad.
Utvecklaren av spelet såg min video på youtube och reagerade i första hand på att spelet såg ut att gå mycket slöare än vad det skulle göra. Som engelsktalande såg han inte hela intrycket utan skrev ett mail till oss där han frågade om vilken PC jag är utrustad med och skickade även med minimumkraven för spelet. Jag replikerade med att slowdowns inte var det största bekymret, utan bad honom att titta vidare på videon för att åskåda buggar av horribla mått.
Det gjorde han. Därefter återkom han med ett nytt mail, där han bad mig att testa det med ett annat capture-program. Anledningen till buggarna ska tydligen vara:
The slowdown is affecting the gameplay a lot. For example, when the piston is supposed to crush you, it is having a delayed calculation to actually drop and kill you. The result is you being stuck in the wall. The slow down is affecting you so much, you cannot run past the 6 pistons with the fast zombie which should be a very easy task to do.
Indiespelsutvecklare skall givetvis hörsammas och därför kommer jag att göra ett andra intryck av spelet imorgon, och då med ett annat captureprogram (om jag får igång det).
Studion Gentleman Squid Studio är dessutom så pass tacksamma att jag tar mig denna tiden att mutor är planerade.
Jag kommer att få tre stycken gratiskoder till spelet som jag kommer att lotta ut till våra läsare framöver. Eller så håller jag någon form av tävling - men det kräver energi, så antagligen lottar jag bara. :)
Swedish Wargoat presents: 8-bit Frozen
8-bit Frozen
Dissection
Första Intryck: Mass Effect 3 (Demo)
Emil af Spelbröderna testar Mass Effect 3 demot som kom för någon dag sedan.
Xbox 360, Playstation 3 och PC
Mass Effect 3 is an upcoming action role-playing game developed by BioWare and published by Electronic Arts for Microsoft Windows, PlayStation 3 and Xbox 360. Officially announced on December 11, 2010, the game is scheduled for a March 9, 2012 release and will mark the final chapter in the Mass Effect trilogy of video games, completing the story of Commander Shepard.
Gameplay in Mass Effect 3 will be influenced by decisions from Mass Effect and Mass Effect 2 and have settings throughout the galaxy, including Earth and Mars. Combat has been changed and refined; in particular, the cover system has been improved, there will be more options for moving around the battlefield, instant melee kills and more conventional grenades will be introduced as well as improved artificial intelligence. A four player multiplayer co-op mode will also be available.
Mass Effect 3 will follow from the events of the Mass Effect 2 DLC expansion Arrival and follows Commander Shepard's mission to save the galaxy from the Reapers by rallying civilizations of the galaxy together, while also having to deal with Cerberus, who have decided to turn against him/her
Första Intrycket: Three Dead Zed
Three Dead Zed
PC
Three Dead Zed is a 2D action platformer. Players will control a zombie that can change form to handle specialized tasks. Each form is used in combination to solve puzzles and escape the testing facility.
Release: 24 januari
Pris: €4,99
Double Fine har dragit in $1,9 miljoner i crowd-funding
Tack vare detta kommer spelet att utrustas med röstskådespelare på engelska, och spelet kommer att textöversättas till franska, italienska, tyska och spanska. Spelet kommer även att lanseras till fem format: Windows, Mac, Linux, iOS samt Android.
Här har ni en hälsning från Tim Schafer:
Nu kan du förbeställa Minecraft Lego
Skyrim Intervention
Mario och Peach zombified
Daigo och Tokido testar tagteam i Street Fighter x Tekken
Ryu i DLC till Asura's Wrath?
Fight? :)
Mojang skapar nytt spel för välgörenhet
Operation Playtime
Operation Playtime av 3DRendered
Dorklybits: Tiny Tower Residents Can't Leave
Välkommen till tidens slut.
Oh Fuck
Fräscha cinematic trailers
Prototype 2
Far Cry 3
Binary Domain
IndieGala Bundle 2
Mellanpacken kallas för "The Big-saver bundle" för mellan 5.65 dollar och 9.87 får du 6 spel och 7 albums. Utöver ovanstående är spelen som följer: Roboblitz och Greed Corp.
Har du spenderarbyxorna på och lägger mer än 9.88 dollar får du 12 spel och 8 albums. Spelen är som följer: Hacker Evolution: Duality, Hacker Evolution: Untold, Your Doodles are Bugged, Zombie Shooter 1, Zombie Shooter 2 och InMomentum.
Sista karaktärerna till Street Fighter x Tekken avslöjade + trailers
Pepp, pepp...
Twisted "alla hjärtans dag" Metal
/E
Spelbröderna i spelsoffan #3
Nu sitter bröderna igen och spelar spel i soffan. Nu har vi lirat det smarta Super puzzle fighter 2 turbo HD remix.
Guiness utser världens bästa slut i ett spel
50. Resident Evil 4
49. Star Wars: Knights of the old Republic
48. Ratchet & Clank: a Crack in Time
47. Crysis 2
46. The Elder Scrolls IV: Oblivion
45. Call of Duty: World at War
44. Star Wars: The Force Unleashed II
43. Half-Life 2: Episode Two
42. Super Metroid
41. The Legend of Zelda: Twilight Princess
40. New Super Mario Bros. Wii
39. inFamous
38. Fallout 3
37. Grand Theft Auto: San Andreas
36. Gears of War 2
35. Bioshock
34. Starcraft II: Wings of Liberty
33. Sonic Adventure 2
32. Metal Gear Solid 3: Snake Eater
31. Kingdom Hearts II
30. Mass Effect
29. Super Mario Galaxy
28. Sonic the Hedgehog
27. Metal Gear Solid
26. Assassin's Creed II
25. Assassin's Creed
24. Shadow of the Colossus
23. Call of Duty 4: Modern Warfare
22. Kingdom Hearts
21. Uncharted 2: Among Thieves
20. Super Mario Galaxy 2
19. Mass Effect 2
18. Grand Theft Auto IV
17. Portal 2
16. Assassins Creed: Brotherhood
15. Prince of Persia: The Sands of Time
14. Halo: Combat Evolved
13. Halo 3
12. Pokemon Black and White
11. Super Mario Bros
10. Heavy Rain
9. Final Fantasy VII
8. Metal Gear Solid 4
7. Portal
6. Red Dead Redemption
5. God of War
4. Call of Duty: Modern Warfare 2
3. The Legend of Zelda: Ocarina of Time
2. Halo: Reach
1. Call of Duty: Black Ops
Ett ord:
Skräplista!
Var är spel som Planescape: Torment? Grim Fandango? Silent Hill? Slutsatsen jag drar är att det är en massa randomiserade nittiotalister (hela 13519 personer av miljontals med gamers) som röstat på den här listan.
Att man sedan väljer att presentera den som den "definitiva" listan är bara pinsamt.
/Joakim
Tanooki Begins
Andra Intrycket: Cannon Fodder 3
Kontentan är att det här spelet verkar lite ostabilt... på mitt system, om inte annat.
Första Intrycket: Cannon Fodder 3
Cannon Fodder 3
Ett kort och annorlunda första intryck, helt enkelt.
Sonic For Hire: Duck Hunt
Breaking Bad RPG
My love for you...
Magiskt
Sagan om Tim Schafers Double Fine Adventure
Double Fine Adventure ville ha 400-tusen amerikanska dollars för att finansiera ett nytt spel. Tim Schafer och kompani vill utveckla ett äventyrsspel i den gamla skolan och insåg själva att chansen att få ett sådant spel finansierat av stora utgivare är dödsdömt då genren i princip tog livet av sig mot slutet av nittiotalet. En idé föddes. En idé om crowdfunding.
Företaget ville ha 300-tusen till själva spelet och 100-tusen till att dokumentera hela utvecklingen och interagerandet med folk som donerat.
Efter lite mer än 8 timmar har Double Fine Adventure nått det uppsatta målet på 400-tusen.
Efter ett dygn är summan runt 800-tusen.
I skrivande stund är den nästan 1,3-miljoner!
32 dagar återstår innan crowdfundingen upphör.
Helt fantastiskt. Nu är Tim Schafer ingen scrub-a-dub inom spelvärlden. Snarare en gigant med spel som Grim Fandango, Monkey Island och Full Throttle under bältet. Det är lite som att Sid Meyer skulle ha gjort samma sak men med syftet att skapa en ny variant av Civilization. Kontentan och sensmoralen här är att gamers gärna betalar för sig, oavsett hur mycket fittiga och gridiga horor som Volition gnäller. Det idioterna inte fattar är att deras produkter är undermåligt, generiskt jävla avskräde. Det finns ingen poäng i att betala 600 svenska riksdaler för ett spel man redan spelat 18 till 198 gånger under årens lopp. Däremot finns det alltid utrymme i plånboken för att köpa spel av individer som faktiskt bryr sig om spel. Spel som konst. Spel som upplevelse. Inte för giriga profitörer som enbart vill blåsa dig med skräp.
Oavsett hur verkligheten ser ut så är det här ett stort bevis på att vi faktiskt bryr oss väldigt mycket om det vi konsumerar.
Första Intryck: Asura's Wrath (demo)
Emil af spelbröderna kör ett första intryck utav:
Asura's Wrath
PS3 och Xbox 360
Asura's Wrath (アスラズ ラース Asurazu Rāsu?) is an action video game collaboration between CyberConnect2 and Capcom that was first announced at the Tokyo Game Show in 2010. It is currently in development to be released in Japan and North America for the Xbox 360 and PlayStation 3. It will be released on February 21, 2012 in North America and February 24, 2012 in Europe.
En knippe trailers
I am Alive
Twisted Metal
Lollipop Chainsaw
Mass Effect 3
/E
Bowser and his crew
Portal gun
/E
Sleeping Dogs trailer
Square Enix London Studios and United Front Games Bring Gritty, Open-World Action to the Streets of Hong Kong in Second Half of 2012
Square Enix London Studios, a part of the Square Enix Group announces Sleeping Dogs, a gritty open-world cop drama set in the vibrant city of Hong Kong. Developed by United Front Games in collaboration with Square Enix London Studios, Sleeping Dogs will be available in the second half of 2012 for the PlayStation 3 computer entertainment system, Xbox 360 video game and entertainment system from Microsoft and Windows PC.
Sleeping Dogs catapults players into the role of undercover cop Wei Shen, tasked with taking down one of the world’s most fearsome criminal organisations from the inside... the Hong Kong Triads. As players explore the bustling and crowded Hong Kong island, through its neon-lit side streets and sprawling street markets, an incredible story unfolds of loyalty and betrayal where Wei begins to question his own motives as he is sucked in deeper than he could ever imagine.
Offering players an island packed with action, every street corner, market stall, harbor dock or city skyscraper can become an opportunity for intense shoot-outs, adrenaline-fuelled street races and intense, brutal martial arts combat. Featuring one of the most intuitive and imaginative combat systems, Sleeping Dogs empowers players to perform an extensive set of martial arts moves, singlehandedly taking on numerous opponents. Players perform bone-crunching kicks and combos, vicious counters and a cinematic set of environmental takedowns making use of countless real-world items from circular saws to phone booths, incinerators to refrigerator doors.
“From the moment you pick up the controller and experience the blend of driving, close combat and shooting you know you’re playing something fresh and a bit special,” said Lee Singleton, general manager of Square Enix London Studios. “Sleeping Dogs has one of the best melee combat systems out there – it’s super brutal with devastating takedown moves, and when added to UFG’s proven heritage in driving games, a first class story and the vibrant backdrop of the Hong Kong underworld we get a fiery recipe with fun written all over it.”
“Working on Sleeping Dogs has been such a huge passion for the team at United Front Games and we’re really pleased to be working with Square Enix London Studios,” said Stephen Van Der Mescht, executive producer at United Front Games. “The extensive experience that both studios have in creating compelling open world gameplay and rich, rewarding combat makes for a perfect partnership. Working together we’re ensuring Sleeping Dogs is the most intense and immersive game it can be.”
/E
Första Intrycket: Shank 2
Shank 2
Steam, Xbox Live Arcade, PSN
The fan-favorite 2D brawler is back as ex-mob hit man Shank returns to action in Shank 2. With those closest to him under attack, Shank is once again forced on the offensive. Now he must put his trusty arsenal of handguns, shotguns, automatic weapons, chainsaws, machetes, grenades, plus all-new weaponry and moves to use in order to protect those close to him. The original game set a new standard for its visual style and Shank 2 raises the bar. Shank 2 expands on the original game’s amazing combat system to redefine the 2D side-scrolling brawler.
Genre: Brawler
Release: 7/8 Februari
Pris: €9,99
Uppskattar du första intryck med krigsgetsmentalitet? Prenumerera!
Vi finns även på det horribla Facebook
Apple slår ner på kloner på App Store - men bara vissa...
Anledningen är ju givetvis för att försöka värja sig från framtida stämningar vad gäller brott mot upphovsrätten.
Men... det är inte alla kloner som ryker. En snabb titt avslöjar att rip-off studios som Zynga, Gameloft och the Maxplosion Team inte har fått några av sina spelappar nedplockade från tjänsten, trots spel och spelupplägg som:
Hero of Sparta (God of War), StarFront: Collision (StarCraft II), Modern Combat (Call of Duty) Guitar Rock World 2 (Guitar Hero World Tour), Nova (Halo), Order & Chaos Online (World of Warcraft), Dungeon Hunter (Diablo), Soul of Darkness (Castlevania), Brain Challenge (Brain Age)... ja, alltså, listan kan göras hur lång som helst egentligen då hela deras företagsidéer är att plagiera andra välkända spelserier.
Vad kan det bero på? Antagligen att dessa företag har tillräckligt med pengar och juridisk kunskap för att kunna kämpa emot Apple om ett beslut om att ta bort spelen från tjänsten blivit en realitet.
Som vanligt: pengar styr allt.
CD Projekt RED ser gärna att du lånar ut deras spel
CD Projekt RED är spelstudion som står bakom The Witcher 2, har i en intervju med Eurogamer uttalat sig emot tanken om att nästa generations konsoler ska omöjliggöra användandet av begagnade spel. Adam Badowski, managing director, har menat på att det kan vara en dålig idé att införa restriktioner som profitörerna Volition uttalat stöd för. I intervjun uttalar han sig väldigt klarsynt till varför försäljningssiffrorna inte motsvarar förväntningarna:
"We are losing money not because of pirates; we are losing money because people decided not to buy our game."
Tummen upp till CD Projekt RED, och av denna anledning ska jag köpa The Witcher 2. Jag är redan fullt medveten om att det kommer vara värt pengarna, men när man är vuxen och heltidsjobbar har man inte tid till allt som är bra, men nu tänker jag definitivt ta mig tid.
Första Intrycket: Police Force
Police Force
Windows
Police Force offers the opportunity to experience law enforcement like never before! Battle on the front line of crime as you take command of the policing for a thriving German city. Emergency calls come thick and fast, dynamically generated to put your organisational skills to the test. Perform uniform patrols to keep the city safe, in a huge open world, complete with night and day scenarios and changing weather.
Release: 2:e december 2011
Genre: Tysk simulator
Pris: £24,99
Street Fighter Theme - dubstep rap by None Like Joshua
Gamer dör på internetcafé, ingen bryr sig
Död Taiwanesisk gamer i klassisk WASD-pose, rigor mortiis style!
Det var först när hans 23-timmars pass var slut som en anställd kom och skulle be honom flytta på sig som man upptäckte att han var död. Enligt uppgift så ska spelet han spelade varit Leauge of Legends, och han kan enligt den anställde varit död i upp till nio timmar innan det uppmärksammades.
Antagligen har han avlidit av ett hjärtstillestånd.
Tyvärr kan jag inte låta bli att le åt bilden ovan, även om jag inser hur jävla mycket minus jag får på karmakontot. Man får skatta sig glad över att han antagligen dog smärtfritt medans han gjorde någonting han älskade. Det är ju egentligen allt man kan önska sig av döden.
Volition vill förhindra dig från att låna ut spel till vänner
Jameson Durall är design director hos spelutvecklaren Volition Inc och i ett inlägg på #AltDevBlogADay uttalar han stöd för tanken att nästa generations konsoler skulle omöjliggöra utlånandet av spel till vänner och bekanta (det har florerat ett rykte på nätet om att Xbox 720 inte kommer att ha stöd för begagnade spel). Inlägget börjar med att Jameson Durall gnäller högt om att begagnatmarknaden för spel skapar noll inkomst för spelföretagen och skapar således förhinder för nyss nämnda företag att fortsätta utveckla "högkvalitativa" produkter. Därefter introducerar han tanken om att även fysisk utlåning vänner i mellan är ett hinder för företagen att tjäna pengar, och att dessa två faktorer i kombination kan göra det omöjligt att släppa kvalitetsspel för den ynka summan av $60.
Redan efter inledningen tycker jag att han är något arrogant, då han fullständigt bortser från den faktorn att en del av begagnatmarknaden skapar inkomst till nya spel, då det inte är så få som byter in sina gamla spel för att köpa nya tv-spel. Resten av hans vansinnesbabblande är just det, vansinne.
Från och med nu bojkottar jag Volition och tänker definitivt att försöka låna ut fler spel till vänner, bekanta och främlingar framöver. Samtidigt håller jag tummarna för en stor jävla spelkrasch som gör kontrollfacister som Jameson Durall arbetslösa.
Spelbröderna Recenserar: Pineapple Smash Crew
Indieaction med ösigt soundtrack för €9,99 till PC
Release: 2:e februari 2012
The Trolling Snake
Snake trollar folk IRL
Hi-def 8bit och The Lonely Princess av Vitamin Bee
Spelbröderna i spelsoffan #2
Ännu en gång sitter bröderna Emil och Joakim i spelsoffan. Den här gången är det skitspelet Facebreaker som står på tur.
Nuke Cola
Snubbe har gjort sitt hem som i Star Trek
/E
Ghost Recon: Future Solider trailer
Lara spelar tv-spelsmusik
/E
Spelbutikskedjan Game har finansiella problem
Spelbutikskedjan Game har finansiella problem. Företaget har så pass dålig ekonomi att man för närvarande för samtal med ett låneinstitut om förändringar och avförsäljningar av en del butiker för att bland annat få råd att köpa in nya spel. Personligen hoppas jag att hela företaget går under, och detsamma gäller konkurrenten Gamestop. För något år sedan tog jag en liten titt på Games begagnatpriser i jämförelse med nypriser i reabacken. Slutsatsen var att Game gärna tar 199:- för ett begagnat spel man kan köpa till nypris för 49:-.
Lurendrejeri med andra ord.
Att företagets egna nypriser som standard ligger på 699:- oavsett om spelet är 1 dag eller 3 månader gammalt är minst sagt talande, och en tydlig indikation på att något inte står rätt till. Samma spel kan man köpa hos en konkurrerande elkedja för minst en hundralapp billigare redan dag 1, och efter ett par månader så är det halva priset i jämförelse med Game. Tittar man sedan på hur det ser ut om man får för sig att beställa spel över internet, så är kontentan att Game blåser folk som inte vet bättre.
Rätt åt er, era jävlar. Blöd vidare, därefter självdö. Vi kommer inte att sakna er.
/Joakim
Shit Gamers Say To Their Girlfriends
Press 2...
2 is jump. 2... What comes after 1!?
PRESS IT!
Master Chief vs Leonidas. Epic Rap Battles of History
Halo: Helljumper
/E
StarCraft i Lego
StarCraft är tufft, utan tvekan. Nu har då Sven Junga på flickr valt att bygga lite lego och då såklart i StarCraft figurer. Det är också tufft. Här är ett litet ur plock av bilder som han har i sin kanal på flickr. Du kan besöka han här
/E
Humble Bundle till Android nu live
Humble Bundle är nu live till Android, med Anomaly: Warzone Earth (videorecension av undertecknad hittar ni här), Osmos och EDGE. Väljer man dessutom att betala över genomsnittet för paketet, som i skrivande stund är $5.93, så får man även World of Goo. Spelen fungerar på Android, Windows, Mac och Linux.
/J