Numera helt okej att vara bög på Xbox Live

Microsoft har tidigare haft som policy att man inte får meddela omvärlden om ens sexuella orientation via sina Gamertags. Namn som LesbianWulf och GayWulf har tidigare inte varit okej, men efter påtryckningar av homofolk har företaget uppenbarligen ändrat uppfattning. Själv har jag ingen som helst förståelse för varför man vill trycka upp sin sexuella läggning i plytet på folk, via ett tv-spel - men människor är ju attention whores och har man inget annat att komma med än att man gillar att idka könsumgänge med någon av samma kön så får man uppenbarligen satsa på det. Själv föredrar jag att flasha med mina övergrymma elit-skills, men det är ju bara jag... Förövrigt blir man ändå kallad för "fag" minst två gånger varje minut om man lirar över live.

Hitler


"You may use the following terms to express your relationship orientation in your profile or Gamertag: Lesbian, Gay, Bi, Transgender, Straight"
Källa: Kotaku.com

/Joakim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails