Utvecklaren av Three Dead Zed motsätter sig mitt första intryck av spelet


Häromdagen gjorde jag ett första intryck av Three Dead Zed. Spelet var segt och buggade ur fullständigt, till den milda grad att det de facto var ospelbart för undertecknad.

Utvecklaren av spelet såg min video på youtube och reagerade i första hand på att spelet såg ut att gå mycket slöare än vad det skulle göra. Som engelsktalande såg han inte hela intrycket utan skrev ett mail till oss där han frågade om vilken PC jag är utrustad med och skickade även med minimumkraven för spelet. Jag replikerade med att slowdowns inte var det största bekymret, utan bad honom att titta vidare på videon för att åskåda buggar av horribla mått.

Det gjorde han. Därefter återkom han med ett nytt mail, där han bad mig att testa det med ett annat capture-program. Anledningen till buggarna ska tydligen vara:

The slowdown is affecting the gameplay a lot. For example, when the piston is supposed to crush you, it is having a delayed calculation to actually drop and kill you. The result is you being stuck in the wall. The slow down is affecting you so much, you cannot run past the 6 pistons with the fast zombie which should be a very easy task to do.

Indiespelsutvecklare skall givetvis hörsammas och därför kommer jag att göra ett andra intryck av spelet imorgon, och då med ett annat captureprogram (om jag får igång det).

Studion Gentleman Squid Studio är dessutom så pass tacksamma att jag tar mig denna tiden att mutor är planerade.

Jag kommer att få tre stycken gratiskoder till spelet som jag kommer att lotta ut till våra läsare framöver. Eller så håller jag någon form av tävling - men det kräver energi, så antagligen lottar jag bara. :)

/Joakim

Kommentarer
Postat av: Orlando

Jag tror att spelet bara ÄR dåligt! Det kan inget captureprogram fixa!

2012-02-20 @ 22:05:25
Postat av: Joakim af Spelbröderna

Spelet är givetvis dåligt, inget snack om saken, men ändå.. ;)

2012-02-20 @ 22:35:25
URL: http://spelbroderna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails