Game lurar folk

Dark Void

Games begagnatpris: 249kr



Nypris i reabacken: 49kr


Bioshock

Games begagnatpris: 199kr



Nypris i reabacken: 49kr


Civilization Revolution

Games begagnatpris: 199kr



Nypris i reabacken: 49kr


NBA Live 09

Games begagnatpris: 199kr



Nypris i reabacken: 49kr


Rock Revolution

Games begagnatpris: 199kr



Kan ni gissa nypriset i reabacken i vilken skitaffär som helst? 49kr.


LEGO Indiana Jones


Games begagnatpris: 199kr



Återigen - 49kr i vilken reaback som helst.

/Joakim

Kommentarer
Postat av: Kee

Såg ett spel som jag inte kommer ihåg vilket det var. Ganska nytt iallafall.



600 KRONOR BEGAGNAT!



Letade upp det för 349 nytt på nätet.

Helt sjukt!

2010-11-12 @ 18:34:10
URL: http://keeyou.deviantart.com
Postat av: Joakim

Ja, tvättäkta råttor är dom. Gamestop och Gamereplay också för den delen. För jävla sorgligt!

2010-11-12 @ 18:35:47
URL: http://spelbröderna.se
Postat av: Lunandrez

Det är ganska tragiskt. Priser i spelbutiker så som just Game och Gamestop överlag äcklar mig. T.ex. MediaMarkt säljer ofta spel 300kr billigare vid främst stora releaser, för att inte glömma att man ibland säkert kan beställa två exemplar av samma spel till priset av ett om man hade köpt det på Gamestop. Att de sedan har mage att ta så hutlösa priser för begagnade spel också är bara sjukt.

2010-11-12 @ 19:01:01
URL: http://lunandrez.wordpress.com
Postat av: Joakim

@Lunandrez: Sjukt är ordet. Jag kan inte förändra deras prissättning, men jag kan i allafall försöka ställa till med lite oreda för att försöka uppmärksamma så många som möjligt som göder deras lurendrejeriaffärer (småbarnsföräldrar och annat icke-vetande folk) om hur blåsta dom de facto blir. Någon slags icke-våldsam attack mot Gamestop står på schemat framöver, samt allmän hetsjakt på Gamereplay (som har mage att ta 280kr som mäss-specialpris på Gamex för Rain till 360 - begagnat!!!!).

2010-11-12 @ 19:04:20
URL: http://spelbröderna.se
Postat av: Nate

begagnade spel är allt dom tjänar på... dom får ju köpa in nya spel för samma pris som alla andra fattar ni väl? om det nu är så farligt varför köper folk det?.. utan begagnade spel hade vi inte haft GAME eller Gamestop osv.

2010-11-15 @ 10:42:52
Postat av: Emil

@ Nate > Så dom tjänar alltså inga pengar på spelen som dom tar 699kr vid release som nätbutiker tar 599kr och billigare vid release? Jo tjena den hästen går inte jag på. Dom har samma inköpspris som andra spelbutiker och tjänar mer kr per sålt spel än nätbutiker.



Sen att köpa in ett begagnat spel för 50kr och sälja för 300kr är på tok för mycket i vinstmarginal.



Sen att fok köper spel på Game m.m. är ju för att dom inte vet bättre. Dom vet inte att det finns billigare spel. Så se hela den här inlägget som en konsumentupplysning.

2010-11-15 @ 11:03:45
URL: http://spelbröderna.se
Postat av: Tatl

Jag tycker inte att man lurar folk bara för att man säljer dyra spel. Det är inte som att de har lovat att de är billigast eller nåt.



De Gamestop jag går till mest är grymt billiga på begagnade filmer och många PS2-spel. (Mitt Zone of the Enders kostade t ex 49 spänn om jag inte minns helt fel.) Jag undviker att köpa nya spel överlag, och handlar mest i spelbutik när det finns bra erbjudanden, typ ta två betala för tre. Man får ju faktiskt tänka på att service kostar en del, samt att man slipper porto (och leveranstid).



Jag hoppas verkligen inte att Internet-handel helt kommer ersätta spelbutiker någon gång i framtiden. Tycker fysiska butiker med enbart spel är skitmysigt.

2010-11-15 @ 11:04:40
URL: http://tatl.blogg.se/
Postat av: Joakim

Själv ser jag gärna att företag som Game och Gamestop går under. Det är dom som dödar begagnathandeln med sina ockerpriser och samtidigt gör spelindustrin förbannade som fan för utebliven profit. Små spelbutiker är snart ett fullständigt minne blott pga t.ex Gamestop. Skitskoj.

2010-11-15 @ 12:16:18
Postat av: Kenny

Jag håller med Tatl fullt ut!

Man behöver ju inte handla där det är dyrast.

Jag själv handlar mina nya spel på Tradera då man ofta hittar billigare spel där.

Håller fullt med att det är sjukt dyrt och att dom kunnat sänka priset ca 200kr/ spel men som sagt.. finns fler alternativ att inhandla spel på.

Och Tatl, det ÄR mysigt som du säger med en fysisk spelaffär ;)

2011-03-11 @ 18:01:51
URL: http://www.adventuresofmotharius.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails