StarCraft II integreras med Facebook

Nyligen var Blizzard Entertainment så vidunderligt snälla med att informera oss om ett releasedatum för det ack så efterlängtade StarCraft II. 27 juli kommer det. Hurra! Tack vare goda själar ute i internetkosmoset har jag haft tillgång till betan i en månad nu. Jag har inte haft chans att spela så mycket som jag velat, men kan lätt konstatera att det inte finns så mycket att bli besviken över. Men, den här nyheten gör mig lite ledsen i ögat....

StarCraft II integreras med Facebook. Det är sant. Ni har läst rätt. StarCraft II och Facebook, och i framtiden hela Battle.net.

facebook is watching you



Den sociala onani som pågår på Facebook gör mig lite äcklad, och det eviga spammandet från alla notifikationer som inte fyller något värde annat än ett desperat "SE MIG, HÖR MIG!"-skrik får mig att krampa av dödsångest. Behöver verkligen alla av dina vänner, familjemedlemmar, släktingar och ytliga bekanta veta vad du pysslar med varenda jävla sekund? Jag skiter i om du precis har handlat mat på konsum, precis lika mycket som jag skiter i om du har vunnit en pissig match mot en n00big zerg.

Tänk er framtiden. Alla spelar. Allt är integrerat med Facebook. Alla jävla notifikationer.

Dra åt helvete facebook.

/Joakim



Kommentarer
Postat av: Elias

True!

Allt som görs idag görs enbart så att det skall kunna användas tillsammans med det där jäkla nätverktet...

2010-05-11 @ 05:00:36
URL: http://iamfantomenjesus.blogspot.com/
Postat av: Joakim

Man kan ju tyvärr inte klandra företagen rakt av. 400 miljoner användare kan man liksom bara inte bortse i från. Men ändå... jag vill inte att det där communityt ska börja nästla sig in över hela nätet. Det är farligt, om inte annat. Integritetshotande. Det skulle däremot inte förvåna mig om det är just det som är poängen.. talas ju en del om att fejjan är en produkt av den amerikanska staten. ;)

2010-05-11 @ 20:36:33
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: Rob

Inte så farligt tbh, Det integrationen som gjorts e mest för att du ska kunna hitta spelare som e kopplade till Battle.net via din Facebook och deras Mail, Än så länge har ja inte stött på något konstigt med det. Dock är Facebookhorigheten en smula över ribban för "sjukt töntigt irriterande vulgärt jobbigt" så de håller ja med om

2010-07-26 @ 11:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails