Go To Hell!

GO TO HELL! är ett flashspel där ditt mål är att gräva dig ner till 666 meters djup. Du börjar på ytan med endast en instruktion: att ta dig till helvetet, och på vägen dit samla på dig femtio mynt. Du har tre liv på dig och tre mätare att hålla koll på: hälsa, hunger och luft. Hälsa förlorar du genom att bli träffad av monster och fällor, hungermätaren töms så sakteliga så du måste dessutom äta mat. Håller du dig under vattenytan för länge så drunknar du.

Logiskt är ordet. Du styr din gubbe med hjälp av piltangenterna. Go To Hell! är lättillgängligt med trevlig atmosfär och med en tämligen hög svårighetsgrad då man måste ha en viss taktisk finess i sitt grävande. Eller så är det bara jag som är efterbliven. Har gett det ett par försök men har ännu inte tagit mig förbi 500-meter. Men snart!




Tryck här för att spela Go To Hell!

/Joakim

Uppdatering 22:27:

OneTwoRandom, en kär bekantskap (möjligtvis med laggpedal) testade spelet och inledde ett litet samtal kring det med mig på MSN, så jag kände ett tvingande behov av att bara klara skiten före honom, vilket jag nu gjort . 666 meter and beyond! Jag hade 64 mynt och 5 liv väl nere i helvetet så jag håller just för stunden på att gräva vidare i jorden. Det finns ingen mat eller hälsa, bara jord. Gräva, gräva, gräva. Det är jag bra på, efter åtta års erfarenhet av festivalgrävande. Jag är bra på att gräva. Bäst.

Den lilla karaktären man styr tar fasligt lång tid på sig att dö när spelet väl blir poänglöst. Men!

Ett trevligt spel som kräver taktik.

Kommentarer
Postat av: OneTwoRandom

2010-08-12 @ 22:47:10
Postat av: OneTwoRandom

Det var dumt av mig att utmana grävarkungen :/

2010-08-12 @ 22:47:52
Postat av: Joakim

Haha, ja, det var det. ;)

2010-08-13 @ 11:57:30
URL: http://spelbroderna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails