Abobo's Big Adventure är LIVE!

Abobo's Big Adventure kallar sig för den ultimata hyllningen till NES, vilket faktiskt kanske kan vara ett helt korrekt uttalande. Abobo är en fiende i Double Dragon, men den här gången axlar spelaren rollen som Abobo som tar sig framåt i nivåer proppfulla med referenser till typ, alla andra NES-spel värda att minnas. Vi snackar Goombas, vi snackar Spy vs Spy, vi snackar Donkey Kong, vi snackar Kung Fu, vi snackar Zelda, vi snackar NES! Spelet släpptes idag!

Själv har jag bara hunnit lira en kort stund, men jag gillar det, nostalgiker som jag är. :)




Abobob's Big Adventure spelar man här

/J

Kommentarer
Postat av: Love

Skaparen av spelet verkar ha blandat ihop NES och C64. det tar en halvtimme att ladda skiten.

2012-01-12 @ 16:29:11
Postat av: Joakim af Spelbröderna

Det tog 1 minut för mig.

2012-01-12 @ 23:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails