En gåva från en vän

Har varit norrut och härjat. Råkat ut för allt möjligt galna saker, vissa bra på alla sätt, värmeslag inte lika kul.

Men.. när man väl kommer hem, utpumpad, utsluskad och tömd på all energi som hatet ventilerat hittar jag en gåva från en vän liggandes innanför brevinkastet. Han hade bett om adressen för någon vecka sedan. Har varit mycket nyfiken på att skåda detta ting, denna gåva han så vackert tänkt: "Jocke blir nog glad för den här" om.

Det blev han.


solid snake t-shirt

Solid Snake. Aphård är bara förnamnet.

I kuvertet låg en lapp som löd:

"Hallå! Tänkte att du kanske kunde uppskatta denna. Den var i minsta laget för mig. Hoppas den passar dig bättre. / Pierre"

Inte nog med att t-shirten är snygg som satan, den passar dessutom perfekt.

Glad är dessutom bara förnamnet. Rörd är snarare ordet som bör användas när insikten sakta når mig att den är handmålad. Det visar sig att Pierre som målar nördkonst fått en förfrågan om en originalbild  av Snake från en kille i Colorado. Pierre rotade fram den, skickade iväg den och helt plötsligt hade han fått en t-shirt med motivet. Vilken ascool snubbe i USA... nu är den i mina händer, vilket betyder att vi har en ascool snubbe i Hässleholm som passat den vidare till en annan ascool snubbe i Malmö om man får lov att förhärliga sig själv. Vilket man får. Jantelagen kan ta sig i arslet. FTW!


Till historien hör att jag och Pierre inte är några nära vänner på det sättet att vi ligger på gåvostadiet med varandra. Dessutom är våra möten nuförtiden ytterst sporadiska (obefintliga). Men, det här är inte första gången Pierre tänkt på mig. Strax efter att Dimebag Darrel i Pantera blivit ihjälskjuten träffades vi för lite ölande hos en gemensam bekantskap. "Du, jag har en sak till dig jag tror du skulle uppskatta" sa Pierre och slaskade fram en engelsk metaltidning som skrivit en fet och vacker artikel om världens bästa Dimebag. Tror det var fjärde gången vi träffade varandra. Det här var en massa år sedan... men tidningen har jag kvar och den kommer att finnas med mig i hela mitt liv. Det kommer även den här t-shirten att göra.

Tack som fan!


Besök Sluskafans blogg


/Joakim

Kommentarer
Postat av: Emil

Äg

2010-07-14 @ 19:02:01
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: Joakim

Min första tanke var: "Den här hade fan Emil as-älskat". Sen tittade jag på storleken och insåg att du är lite för.... eh... fet för att få plats i den. Så jag behöll den. Annars hade nog passat en vidare till dig. :)

2010-07-14 @ 19:18:30
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: Jenny

wow! : D

2010-12-26 @ 21:06:48
URL: http://altaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails