Bästa sättet att få folk att inte delta i turneringar

Genki är ett anime-event i Danmark som har en sisådär 800 besökare. Arrangemanget har även turneringar i ett par fightingspel, och då självfallet en turnering i Super Street Fighter IV som vi älskar så starkt. Efter att ha besökt deras värdelösa hemsida kändes det som att jag hade mindre under fötterna än innan, så jag slängde iväg ett mail på engelska till halvtyskarna i Danmark, så inga missförstånd skulle ske.

Det såg ut nåt i stil med: "What are the SSFIV-tourney prices?". Vi i Skånska Street Fighter Sällskapet är intresserade av att vinna skit, helt enkelt. Efter ett par dagar får jag ett svar. Ett svar jag blir förvånad över:

"Vi vill hålla priserna hemliga så att man ska kunna se vilken vinst man missat efter turneringen"

Jag blev förvånad. Grymt förvånad.

Vadå? Hemligt?

Skojar ni?

Inte en chans att fem svenskar med bil lägger massa pengar på att ta sig dit och betalar inträde och hela köret för att vinna... eh.. ja, vad? Inte vet jag, inte vet du. Det är så här man håller folk borta från turneringar mina vänner.

Värdelöst var ordet.

/Joakim

Kommentarer
Postat av: Joakim

Så här i efterhand får jag känslan av att Genki inte lyckats frambringa några priser ännu. Därav detta "hemlighetsmakeri". Turneringen är om en vecka.

2010-07-29 @ 23:46:08
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: Philip Olsson

Ja det låter onekligen skumt. :S Priser är definitivt någonting som får folk att resa längre än vad dom vanligtvis brukar. Att Genki svarar på detta vis är både jättekonstigt och barnsligt imo. Ser inga fördelar i det argumentet.

2010-07-30 @ 23:47:10
URL: http://www.terebigemu.com/
Postat av: Joakim

Morsning Handsome!



Vill man att folk ska delta som en del av deras "underhållning" måste man utan tvekan locka med pris av något slag till den som står som segrare, och det är ju kutym att man utannonserar priserna i förväg. Inte bara skriver: "Det finns priser".



Struntsamma om det är 5 kronor eller en nallebjörn eller en spelmaskin av valfritt slag, man vill ju veta! Speciellt när man kommer som utländsk utmanare. Vi hade starkt sett fram emot att heja GonZa till seger (själv är jag som bäst medioker), men med ett sådant svar så kan man bara avstå från att delta och lägga pengarna på SVB i England i slutet av månaden i stället. Det finns säkerligen några trevliga britter att dela en pint eller tolv med. :)

2010-07-31 @ 00:25:14
URL: http://spelbroderna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails