Yoshinori Ono: Be Capcom om ett nytt Darkstalkers!

Super Street Fighter IV-producenten Yoshinori Oni har i en intervju med Videogamesdaily sagt att om vi vill se ett nytt Darkstalkers-spel så är det läge att högljutt börja be Capcom om det. Han ber dig till och med att göra det, om inte annat som en personlig tjänst till honom kan man anta av följande uttalande:

I always try and talk about Vampire (Darkstalkers) during interviews because I want to show Capcom that there is a demand for a new game... I am desperate to make this game!

darkstalkers

Han menar dessutom att det är tack vare fansen Capcom var snabba med att lokalisera Tatsunako Vs Capcom till väst, samt att vi nu har Marvel Vs Capcom 3 att se fram emot. För mig låter det inte direkt otroligt med tanke på att "fansen" med rätt ord är konsumenten, köparen, deras levebröd, och Capcom fungerar som alla andra aktiebolag; Profit, profit, profit! I det här fallet har jag däremot inga planer på att gnälla.

Sugen på ett nytt Darkstalkers? Över till Capcom-Unity och tjata!

/Joakim

Kommentarer
Postat av: pxl

Jag har spenderat senaste veckan med BlazBlue Portable till PSPn (när jag inte lirat Super SFIV alltså) och jag måste säga att det är helt underbart bisarrt. Utvecklat av samma studio som Guilty Gear (underbart det med) och sett av många som en andlig tronarvinge.

Galet snabba fighter med mycket taktik bakom. Finns en risk att det kommer att gå varmt i 360n sedan mellan street fightandet.

2010-04-25 @ 23:24:44
URL: http://www.kwit.tv
Postat av: Joakim

Jag har det spelet på min inköpslista. Nackdelen är att jag inte har någon tid att spela! GAAH! Vem sa att det var kul att vara vuxen? Fuck this!

2010-04-26 @ 08:59:33
URL: http://spelbroderna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails