Spelmusik för hjältar

Vaknade tidigt idag. Rastlös. Ofokuserad. När jag befinner mig i det stadiet börjar i regel något form av musikletande. Jag älskar musik, i mina ögon mänsklighetens sannaste och renaste konstform med en sådan omedelbar kraft att påverka. Det handlar om känslor. Det handlar om kärlek. En kärlek jag vill dela med mig av.

Nåt legendariskt:


Final Fantasy VII - The Birth of a God, Playstation

 

Nåt obskyrt:

 

X - Tunnel Scene, Game Boy

 

Nåt från ett skitspel:


Castlevania II: Simon's Quest - Bloody Tears

(The morning sun has vanquished the horrible night!)

 

 

Nåt med djup utan slut:


Metroid - Kraid's Theme, NES

 

Nåt om kanonmat:


Cannon Fodder - Amiga

(Digitaliserad sång! War has never been so much fun!)

 

Spelmusik för hjältar, fortsättning följer...

 

/Joakim

 

Relaterat:

Topp 6 Rob Hubbard-låtar


Kommentarer
Postat av: pxl

Men inte är ju Simons Quest ett skitspel :)

Det är bara svårt som fan. Musiken i alla Castlevania-spel är ju välkänt episk.

Gillar man musiken från FFVII så vill jag verkligen rekommendera "Piano Collections Final Fantasy VII" som är sådär underbar att man dör lite inombords varje gång skivan tar slut.

2010-04-03 @ 16:15:31
URL: http://www.kwit.tv
Postat av: Joakim

Joho! Det är ett klockrent exempel på ett skitspel! "The morning sun has vanquished the horrible night" säger jag bara... ;) Svårt som fan, absolut, men helt klart sämre än mycket annat till NES, och definitivt sämre än ettan och trean i sin ologik och sitt eviga "the morning sun has vanquished the horrible night".



När det gäller spelmusik och covers på spelmusik är jag väl bevandrad. Tackar för tipset, även om jag redan njutit sönder de flesta versioner av FF-musiken. :)

2010-04-04 @ 10:24:01
URL: http://spelbroderna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails