Releaser V.17

Emil: Den här veckan betyder mer för vissa än för andra. För mig är den inte alls märkvärdig, inte alls. Men för somliga få så är den här veckan julafton. Den här veckan är deras födelsedag. Den här veckan är mer betydelsefull än självaste skapelsen av kosmos. För att hylla detta spel och hedra min broders typ 600+ timmar på föregångaren så utelämnar jag alla andra spel och presenterar:


Super Street Fighter IV
Xbox 360, PS3 - 30 April

 

 

 

Joakim: 600+ stämmer, och även om jag har varit tämligen inaktiv på fightingfronten det här året om man jämför med förra, så har tidtagaren ändå tickat iväg. Jag tror den ligger på 900+ nu. Det blir lätt så när man är ett gäng med jämnbra fighters som gillar att träffas lite sporadiskt på helgerna för att konsumera absurda mängder alkohol och bara nöta, nöta och nöta. Senaste tillfället var för tre helger sedan, då jag och min eviga nemesis tjackhoran satt från sju på kvällen till strax efter två dagen efter. Även en Guile-kompis var med, men han avvek redan vid två på natten. Lite svagt av honom....

 

Street Fighter IV är fjolårets bästa spel i min mening, om inte förra årtiondets bästa spel. För mig blev det och Super Street Fighter II Turbo HD Remix en återfödelse, ett sätt för mig att hitta tillbaka till ett spelintresse som var dalande, och det med en herrans jävla kraft. Jag är fortfarande nyförälskad. Bara jag hör Kens "shoryuken" för mitt inre väcks det en stark lust att dra igång boxen och slakta några tyskar. Bara tanken på en väl placerad ultra får mig att småle. Street Fighter IV är ett spel som förgyller min vardag. Varje vardag. Det handlar om livskvalitet. Jag är frälst. Så frälst att den här bloggen svämmar över med SF-relaterade ting, så frälst att jag önskar arkadsticksleksaker i födelsedagspresent, så frälst att jag gillar att vandra runt på stan med OCremix soundtrack till SSFII-Turbo HD och le.. le, le, le!

 

Nu är det snart dags för Super Street Fighter IV. Bara ett par dagar kvar. Vad är nytt? Mitt svar på den frågan är: Tillräckligt mycket för att motivera ett köp. Spelet släpps inte till fullt nypris och om man gillar fighting är det här ett måste. Valutan man får för pengarna är nästan löjeväckande om man jämför med andra spel, för det här kommer att vara ett evighetsspel. Älska eller dö!

 

/JoaKen Masters

Relaterat: En Street Fighters bekännelser del I


Kommentarer
Postat av: Mattias / Onlajn.se

Mina SF skills har faktiskt inte varit speciellt heta sedan 92, 93 eller så, vilket är snart 20 år sedan. Men detta ska jag nog ha, jag räknar med att få en HEL DEL stryk ett tag framöver, men övning ger färdighet! :D

2010-04-25 @ 20:38:13
URL: http://www.onlajn.se
Postat av: Slaymon

Snart dags för scrubdown då med andra ord! Vi borde ha en i T-lilla.

2010-04-25 @ 22:22:20
Postat av: Joakim

@Mattias



Hehe. Då är det dags med andra ord. Du kommer att bli totalvåldtagen om och om igen. Men det är ju det som är tjusningen med hela spelet - kampen om att bemästra sitt ego. :)



@Slaymon



Mjo, vi får väl köra en ute i bushen. Hehe. :)

2010-04-26 @ 10:46:15
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: M

"inte till nypris" ?? Jag tycker det ligger mellan 350-400 överallt där jag sett det.. Det kanske inte är i 500-kronors klassen där de nyaste superspelen ligger, men det känns ju inte direkt rabatterat heller..

Men jag håller med att SF4 är helt oerhört bra! :)

2010-04-27 @ 11:29:23
Postat av: Joakim

Nypris i mina ögon är 599:-, så visst, inte mycket rabatterat, men billigare än fullpris, så att säga. :)



Oc ja.. SF4 är fan the shit, om man får lov att svänga sig med lite engelska. :)

2010-04-27 @ 20:16:26
URL: http://spelbroderna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails