Playstation Move - Bra eller Anus?

Jag satt och kollade runt på nätet som man ibland gör och hittade på youtube där Playstation Move visas upp den 8 April.




Har tittat på det här klippet ett par gånger och jag har vissa funderingar:

  • Varför har man bara fått se Playstation Move med folk som står upp?
  • Varför är det ingen i det här klippet som verkar ha kul?
  • Varför har man gjort 2 stora olikfärgade bollar på kontrollen? Ser ju bara förjävligt ut.
  • Varför är det en sådan dålig respons på rörelserna när tjejen prövar "boxnings" spelet?
  • Killen som spelade samma spel såg ju road ut att ha en rosa och en blå boll i nyllet.
  • Varför envisas dom med att bara visa upp dessa teknik demon?
  • Hur kul såg det ut att spela kvinnan som sitter på...typ en dammsugare? Stol? Vibrerande dildo? Jag vet inte, men det såg inte kul ut.
  • Vart är dom riktiga spelen som inte kopierar det som redan finns till Wii, fast med bättre grafik?
  • Varför har man valt att göra en ren rip-off på en nunchuk?


/Emil

Kommentarer
Postat av: pxl

Jag kan iaf förklara bollarna. I och med att det är en kamera som registrerar var på xyz-axlarna kontrollen befinner sig behöver den något att identifiera kontrollerna med.

Kameran analyserar då rummet du står i för att kolla färger. Ser den då att ditt rum ju är knallblått mest överallt så låter den antagligen bollarna gå i nyanser av rött, för att kameran ska ha det så lätt som möjligt att följa dem.



Rätt fiffigt, egentligen.

2010-04-14 @ 09:22:07
URL: http://www.kwit.tv
Postat av: Joakim

Fiffigt måhända, men otroligt ful design. :)

2010-04-14 @ 17:37:09
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: pxl

Fiffigt är ju tyvärr inte alltid fint :/

2010-04-14 @ 18:40:22
URL: http://www.kwit.tv
Postat av: Joakim

Sant, men det borde inte vara så, alltså anser jag att Sony borde lösa den frågan... kosta vad det kosta vill! ;)

2010-04-14 @ 19:07:15
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: Emil

Är det så den funkar. Men det spelar ändå ingen roll när jag inte kan sitta ner och utnyttja deras underbara 3D djup på kontrollen för det kräver ju att man rör på sig. Jag är less på att behöva förbränna kalorier samtidigt jag spelar. Jag kommer nog vara lika kritisk till Natal när jag hittar något bra klipp om den.

2010-04-14 @ 21:07:24
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: Hannes

:o PS-Move verkar grymt, och ni verkar va ganska PS-Haters. "Varför är det ingen i det här klippet som verkar ha kul?" Nästan ALLA Såg ut att ha kul.

2010-10-28 @ 12:06:50
Postat av: Joakim

Vi älskar PS, vilket vi tidigare konstaterat. Däremot så har vi inget som helst intresse av fjantiga kopior av Nintendos kontroller.. speciellt inte när Sony själva kallat det för "barnsligt skräp" (fritt citerat) och sedan kopierat konceptet rakt av ett par år senare...



Förövrigt älskar vi att ha handkontroller i händerna när vi spelar. Palla vifta med armarna.

2010-10-28 @ 12:12:19
URL: http://spelbröderna.se
Postat av: Anonym

@Hannes > Om du tycker det verkar grymt så rekommenderar jag verkligen dig att testa det. När jag nu har testat Move så kan jag ärligt säga att

än så länge är det inget att ha och det är för att dom inte gör någonting som nintendo inte redan gjort. Och Sony har än så länge snackat mer på sista tiden och inte levererat den kvalite som dom borde göra.



Jag är ingen hater. Jag älskar alla spelföretag...så länge dom levererar en bra produkt. För jag älskar bra spel och hatar dåliga spel.

2010-10-28 @ 20:20:50
Postat av: Emil

Det var jag som postade den ovanför

2010-10-28 @ 20:21:34
URL: http://spelbröderna.se
Postat av: Nora

Silly questions..

Det är klart att inga vill visa att dom har kul för det bara är nervösa vuxna människor på (vad ska man kalla det) spel konventionen.. Å därav inga stolar för att så många skall kunna få se o testa som möjligt ^^

Sen suger ju alla på att spela för första gången så man får ju aldrig riktigt se hur det kanske egentligen kan gå till..

Själv har jag aldrig varit en fan av någon som här spelform.. Wii, kinect, psm.. Spelen verkar vara bland de tråkigaste som finns o delay är sämst. Föredrar en härlig spelkontroll i handen!<3

Håller även med om den fiffiga, men fula designen till movekontrollen.



Gillar er blogg btw!

2011-01-08 @ 11:56:53
Postat av: Emil

@ Nora > Tack för din kommentar. En del spel passar i den här formen. Som Mario galaxy och metroid prime 3 annars så är det tunt på riktiga bra spel. Men annars är det tunt på bra spel och det här är en spelform som kommer finnas under en lång tid för att den tilltalar den breda massan som annars inte spelar tv-spel. Bara hoppas dom fortsätter göra spel som passar oss hardcore spelare.



Ännu en gång tack så mycket

2011-01-09 @ 11:37:12
URL: http://spelbröderna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails