118100 har INTE svaret på allt

Jag och min sambo satt och mös i soffan. Hon fördev tiden med slumpa frågor på Iphonen med 118100-appen. Helt plötsligt dök en tv-spelsrelaterad fråga upp, och jag hajade till när min sambo läste upp den. Nedan ser ni ursprungsfrågan och svaret:

118100 har fel


Ni som är insatta vet om att Super Nintendo släpptes i Europa 1992. Sista officiellt släppta spelet enligt Wikipedia hade release 1998.  Underhållande svar, minst sagt. Min sambo var självfallet tvungen att påpeka misstaget och skickade således en fråga till 118100:




Svaret från 118100:



Summa summarum: 118100 har INTE svaret på allt, och det handlar inte om missnöje, det handlar om desinformationsspridning och företaget borde ge tillbaka pengarna till killen som ställde frågan. Tänk er den potentiella sociala skada ett sådant här svar kan leda till i nördkretsar: "Nej, jag garanterar att det sista SNES-spelet kom 1992! Jag lovar!". Hehe - sucker! Det är inte bara så att det blev fel, det blev snarare helt jävla galet.

/Joakim

Kommentarer
Postat av: pxl

Jag skulle vilja att de svarade på varför de tar så bra betalt för att kolla fakta på wikipedia :/

Det är ju billigare att mobilsurfa med telefonen och ta reda på det än att smsa om ett svar.

2010-04-28 @ 14:25:56
URL: http://www.kwit.tv
Postat av: Joakim

Mjo, det är en fråga man bör ställa sig.. :) "Varför är folk så retarderade att dom använder sig av er tjänst?"

2010-04-28 @ 18:27:01
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: martinh

De påstår väl ingenstans att de har RÄTT svar på allt?

Det enda de hävdar i sin reklam är att de har svar på allt.

2010-04-28 @ 21:44:34
Postat av: Christian

martinh: De ligger en viktig poäng i det du skriver. För det är ju en stor skilland! ;-)

2010-04-28 @ 22:31:47
URL: http://Partaja.us
Postat av: Peter

Epic fail av 118 100!

2010-04-29 @ 10:00:49
URL: http://www.carrotgames.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails