Star Wars: Tiny Death Star

När någon nämner Star Wars så tänker jag först på: Kill Jar Jar Binks. Sen min nästa tanke blir: Hur många oskyldiga dog när rebellerna sprängde upp dödsstjärnan? Jag vet det är inte riktiga friska tankegångar på den serien, jag älskar Star Wars men några saker som går under det namnet känns mer som att mjölka fansen på pengar snarare än att leverera en bra produkt.
 
 
 
Nu så har jag självklart spelet Star Wars: Tiny Death Star till min smarta telefon. När jag drog ner det hade jag ingen aning om vad det var för en typ av spel. Jag gick in i spelet med en helt förvirrad sinneställning och ville ha ett skönt lir. Och spel iden som används är att man ska bygga upp dödsstjärnan våning för våning. Har väl funnits liknande spelkoncept gjort på det här men jag har inte varit i kontakt med dom spelen. Ja ja man ska bygga våning för våning och man får välja lite mellan olika saker vad som ska byggas. En våning som ska befolkas med boende som sedan kan jobba i butikerna man bygger. Eller en nöjes våning så att dom kan roa sig på. Ja ni förstår princip. Bygg olika saker, få en bra mix, tjäna mer pengar, köpa mer skit, tjäna mer pengar osv. 
 
 
 
Det finns två sätt att tjäna pengar på i detta spel. Ett genom att tillverka saker som dom kan sälja i shoppen och att skjutsa folk i den förbaskade hissen. Det kommer folk på löpande band som vill åka i hissen. Det är upp till dig att släppa av dom på rätt våning. Sen finns det några special karaktärer som kommer och aktiverar olika event i spelet men det är till ingen glädje för en själv. Spelet är ett långsamt förlorande av egen tid. För att butikerna ska kunna sälja saker behöver dom lägga en "order" som tar olika lång tid för att få den levererad. Och just det här momentet att man behöver vänta gör att man ledsnar på spelet typ ganska omgående. Om det handlade mer om att sköta om ekonomin för att det ska gå runt hade spelet endå varit helt ok, men varför i helvete ska jag vänta över 2 timmar för en liten skit sak ska ske. Näää det är inte riktigt rätt när det kommer till spelmekaniken.
 
 
 
Dom här gratis spelen har ju oftast att du kan köpa ingame valuta. Så är även fallet här. Gör man det så är man bara blåst. Spel ska kunna spelas utan att behöva spendera sina egna pengar, annars är spelet inte gratis. Alla ni som någonsin köpt fördelar i ett gratis spel för riktiga pengar anklagar jag på att det har blivit en bransch standard. Fy för er.
 
Det här spelet har avinstalerats på min telefon. När jag gjorde det fantiserade jag hur det såg ut i filmerna när Mr. Skywalker sprängde dödsstjärnan i filmerna och dödade miljontals oskyldiga arbetare. Det var tider det.
 
 
/Smutsen
 
Vad tycker ni om ingame köp med riktiga pengar? Skriv en kommentar om du vill lufta din åsikt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails