Next gen = pepp eller opepp?

Jag då är den här då. Den riktiga Next gen kampen om våra pengar. Visst Nintendo har varit ute med sin maskin ett tag nu och det kommer säkert komma fler titlar som gör att den maskinen kommer sälja mer än vad den gör nu. Men det är ju först nu Playstation 4 släppts. Det är först nu kampen börjar på riktigt. PS4 eller Xbone? Vilken är det man ska välja? Det kommer inte jag analysera nu. Utan jag tänkte mer bara förklara varför jag inte kommer ta steget till den nya generationen på releasedagen utan varför jag kommer vänta ett tag.
 
1.Spelen

Ja dom releasespel som finnes att köpa är inte direkt motiverande att betala ut dyra pengar för en ny maskin. Det är inga maskin säljare om man säger så. Inte speciellt när man känner att den nuvarande generationen konsoler har en hel del titlar på g som ser jävligt fräna ut. Jag tänker på Dark Souls 2, Gran turismo 6, Devils Third, South Park: The Stick of thruth m.m. Dom spel som skulle kunna få en sån känsla att få mig att byta upp mig är spel som också är utannonserade till den befintliga generationen. Bättre grafik är inte allt. Hur många kommer ihåg eller spelar spelen som kom vid release av Xbox 360 eller PS3 idag. Dom bästa spelen kommer i slutet på en konsolgeneration.
 
2. Kvaliten

Oftast när det kommer nya maskiner så finns det en hel del kvalitets problem nu för tiden. Förr var dom mer pålitliga medans nu så är det fel både på det ena eller det andra. Varöfr punga ut dyra pengar på en maskin som kan råka ut för RROD som xbox 360 hade enorma problem med. Även PS3 hade en del överhettningsproblem i början när det kom. Väntar men ett tag så slipper man kanske dom problemen.
 
3. Priset
 
Varför betala dyrt för något man inte behöver. Jag är en flitig gamer med en stor backlog. Det har släppts för många bra spel helt enkelt denna generation för att man ska hinna lira allt man vill. Jag väntar gärna på en pris sänkning på maskinerna innan jag tar steget.
 
 
Med dom sakerna i åtanke så kan jag inte ta steget innan det kommer ett spel som man bara måste spela. Än så länge finns det inte. Jag tar mina pengar och fortsätter köpa spel till Xbox 360 och Playstation 3. Ni som är så pepp då dom nya generationens spelkonsoler kan väll lägga en kommentar så får jag se om jag kan förstå.
 
Game on!!!
/Smutsen

Kommentarer
Postat av: Vicki Jacobson

Jag brukar alltid försöka ligga ett steg bakom, just pga av priset och som ni även nämde, möjliga buggar vid lansering! Sitter fortfarande nöjd och glad med min Ps2a hemma och än finns det många spel kvar att spela! Börjar först nu bli sugen på ett Ps3 då Ps4an ändå kommer och priset sjunker, har även fått upp ögonen för en del nya spel jag gärna vill spela! Bra inlägg! :)

2013-11-19 @ 14:59:37
URL: http://hernerdness.blogg.se/
Postat av: Emil af Spelbröderna

Tjena Vicki och välkommen hit.

Kul att du gillade inlägget jag skrev. Jag förstår inte den här hetsen med att uppgradera sig hela tiden innan det egentligen behövs, dvs innan det finns bra spel till maskinen. PS3 eller Xbox 360 beroende på vad man föredrar har en hel del underbara spel. Och nu eller snart är det dags att köpa på sig en del billiga spel eftersom många kommer vilja ha dom senaste maskinerna.

PS2 var och är en helt fantastisk maskin. Spelade nyligen Final fantasy 12 på min maskin. Passade även på att varva GTA: Vice city som en liten försmak till GTA V som kom för någon månad sedan.

Tittade till din blogg lite grann. Den ser trevlig ut. Fortsätt blogga så kommer läsarna komma.

Tack för din kommentar. Det motiverar en att fortsätta med såna här inlägg.

Ha det bra
/Emil af spelbröderna a.k.a Smutsen

2013-11-19 @ 23:36:06
URL: http://spelbroderna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails