Igår var det en stor Nintendo-dag

Igår var det en stor dag för alla Nintendo älskare. Vi fick mer information om deras kommande maskin WiiU. Lite pris uppgifter och releasedatum. Vilka spel som skall komma m.m. Här ska jag försöka summera det som verkade mest intressant.
 
 
Först ut så släpps WiiU den 30 november i europa. Priset sägs hamna på $299 i staterna. I england pratas det om £210-£280. Om historien blir som det blir så kommer det vara €299 i övriga europa och då hamnar vi på 3000-3500kr. Känns konstigt när man kan köpa maskinen i USA för 2100kr att betala en tusenlapp mer i sverige. Men så är världen.
 
 
New Super Mario Bros U
 
 
 
 
 
Jag har inte lusläst allting och kanske missat någonting viktigt men det här något som jag intror tror kommer användas så mycket i sverige. Det är TVii som Nintendo kallar det. Helt meningslöst i min värld. Kolla trailern själv.
 
 
 
 
 
Ett spel som var intressant att få höra någonting om och det var att Bayonetta 2 kommer, men det kommer vara WiiU exklusivt. Frågan om det kommer vara så hela tiden eller om det är en tidsbegränsad exklusivitet dom har. Det finns ingen info mer än att det bara skall komma till WiiU.
 
 
 
 
 
Här nedan nu kommer det komma en drös med trailers för spel som är tänkt att komma till WiiU.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 /E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails