Lördagsmusiken

Ännu en dag sent. Illa illa, vill ju ha det här på fredagar egentligen. Men ibland har man en del att göra och en flickvän som kräver lite uppmärksamhet. Sånt är livet. Men återigen så har vi en NES låt på schemat. Det är Legendary Wings till NES (kom också till arkad enligt wikipedia) släpptes år 1988. Jag själv har inget minne utav att jag lirat det här spelet, inte ens på emulator. Men spelet skapades av Capcom och man känner igen musiken från den här eran att det är jyust capcom som ligger bakom spelet. Musiken påminner lite om Mega Man och Duck Hunt och vad jag förstår det som är det Yoshihiro Sakaguchi som ligger bakom en del av musiken i alla tre serier. Men här är ett typiskt klassisk NES låt för mig. 
 
 
 
/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails