Kickstartern till Wasteland 2 nådde precis 1,5 miljoner papperspengar

Häromdagen skrev jag om kickstern till Wasteland 2 där spelstudion InXile Entertainment gick ut och tiggde pengar för att kunna skapa en uppföljare till spelet Wasteland som hade release 1988. Syftet var, efter Double Fines sjuka framgångar, att samla in minst 900-tusen dollar, för att finansiera en uppföjare. Med 25 dagar kvar av insamlingen så har spelet dragit in 1,5-miljoner dolllar. Insamligen påbörjades bra, då företaget hade dragit in 50% av deras minimum in loppet av ett dygn. Tydligen ska utvecklarna ändå ha varit nervösa, trots att en rik individ gick in och sa att han skulle sponsra det om pengarna inte kom in. I samma veva får utvecklarna ett mail från en person som spelade en piratkopia av spelet när han var liten. Kontentan var: "Eftersom jag inte betalade då, så kommer jag stödja er nu".

Den personen gav en donation på 10-tusen dollar. 66-tusen svenska riksdaler. Efter goodwill som skapades för nästan 25-år sedan, till ett spel som majoriteten glömt bort. Det, mina vänner - det är kärlek.... och respekt.

Det här tillsammans med Double Fines snyltande är helt enkelt sagan om kärlek. Förtroendet till folk som gjort saker och ting bra förut. Det behövs inga mellanhänder i den värld vi lever i idag. Bara förtroende. För, har du förtroende - får du kapitalet. Go gaming!


 

/J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails