Det blir bättre

Det har varit en tuff period som förhoppningsvis framöver ser bättre ut, framtiden alltså. Vad jag pratar om är givetvis vad som hänt i livet det senaste halvåret. Det har varit fullt upp med mycket glädje och en del förbannelser. Året började med att sambon inte fick jobba kvar, surt sa räven. Efter att ekonomin tagit stryk som vi upplevde det så bestämde vi oss att vi skulle förlova oss för att bringa in lite uppåt känsla i livet och det skedde den 31 mars, en dag att minnas för gott. C:a 2 veckor innan vi han göra det så ringde hennes förra arbetsgivare och erbjöd hennes tjänst tillbaka. Det blev två plus på engång där och i april började mitt sökande efter en ny tjänst på mitt företag jag jobbar på. Efter en hel del fokus på CV:n och personligt brev och ringa runt till sina kontakter så på vägen blev jag erbjuden en ny tjänst som jag nu ska börja jobba på efter våran semester. Det blev klart i slutet på maj. I början av juni var det dags att försöka hitta en ny bostad och lämna metropolen södertälje för en mindre stad för att kunna få oss ett större boende. Kontraktet skrevs på en torsdag och det blev då klart att vi gick från härliga 40kvm till 107kvm. Skönt med lite extra ben utrymme. Då ska ju givetvis min lägenhet ut till försäljning och mitt i all den ner packningen av små prylar och annat skräp så fick vi inbrott i bilen, underbara södertälje visar sitt riktiga jag. Bilen var inte värd mycket men nu måste vi hitta en ny och ut med kapital som just nu inte riktigt finns.
 
Blä säger man.
 
Efter all den här ruschen i sitt annars rätt behagliga och lugna liv så börjar snart en efterlängtad semester och sedan i september en flytt. Men än återstår rätt mycket rörigt innan man kan stabilisera sig ner igen och lägga riktigt fokus på sin hobby. Vi kommer nog sporadiskt uppdatera denna blogg vartefter vi skapar något nytt material som ni finner på våran youtube-kanal. Tills vi tar nya tag och återigen skickar en kritisk blick på det vi älskar.
 
Fram tills dess hoppas jag på att ni har det bra.
 
/Emil aka Smutsen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails