TV-spel tydligen en allt vanligare orsak till skilsmässa

TV-spel är en allt vanligare anledning till skilsmässa om man får tro en studie utförd av sajten Divorce Online.  Förbannade fruntimmer uppger allt oftare TV-spel som orsak till deras fallerade förhållande. Av fruarna som angett "oresonligt uppförande" som anledning, så uppger ungefär 15 procent att deras män ansett att gaming varit viktigare än frugan sin. Tydligen är det World of Warcraft och Call of Duty som anklagas i störst utsträckning. Allt finns att läsa hos Times of India.



Minst sagt humoristiskt att det finns en stor drös av kvinnor som anser tv-spelen vara problemet i förhållandet, när det "mest sannsyneligt" (som norrmannen säger) är kvinnan själv som är problemet. Eskapism är vad det handlar om, och hade jag varit fast i ett förhållande med en bindgalen kärring som vill förändra min grundnatur som individ, hade jag också valt att förkovra mig än mer i min gaming än vad jag redan gör. Här har vi alltså, i mina ögon, 15% skilda kvinnor som fullständigt saknar den underbara förmågan som i folkmun kallas för självinsikt.

Men... det viktigaste är ju i slutändan att ha något eller någon att skylla på. För själv kan man aldrig göra fel. Det vet ju vem som helst.

/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails