Nordisk Spilldag 2011 - Dags att våldta Norge?


Jag såg en lapp i min lokala mataffär angående någonting som kallas för nordisk speldag. Det är tydligen ett event jag av misstag råkade besöka i Malmö förra året. Nu var det däremot en flyer på norska (eftersom jag bor i Norge) om att det var tävling på det lokala biblioteket lördagen den 12 november. Undertecknad, även känd som den svenska krigsgeten, blev plötsligt väldigt sugen på att plundra, våldta, härja, supa och svina ner Moss folkebibliotek efter att ha läst följande:

"Hvert år arrangeres Nordisk Spilldag på biblioteker i Norge, Sverige, Danmark og Finland og er inspirert av National Gaming day @ Your Library som gjennomføres i USA. Dataspill brukes i dag i mange sammenhenger, som underholdning, som læringsmiddel i skole eller som trim for eldre!


Denne lørdagen vil vi, i samarbeid med elever fra Kirkeparken VGS, ha LAN-Party, Wii-konkurranse, FIFA 12-turnering - vi har mange forskjellige brettspill: sjakk, backgammon, scrabble, bezzerwizzer, Mossespill) og også PC-spill for de minste. Vi selger brus og popcorn!

Bli med å vinn flotte premier! Alle er hjertelig velkommen."


Följande information får det att tända till i mitt gaminghjärta:

  1. Alla är välkomna (alla!)
  2. Alla är välkomna! (Jag bör ju räknas som en del av gemenskapen)
  3. Det finns läsk och popcorn till salu
  4. Premier!? PREMIER!? Det är ju gaming for prizes, liksom.
  5. FIFA 12? Bah
Jag tar alltså med mig ett exemplar av Super Street Fighter IV: AE samt en Xbox 360 och utmanar samtliga på plats i FIGHT bäst av tre. Swedish Wargoat vs Norway. En kamp som bör bli underhållande för samtliga involverade parter, om man bortser från norrmännen.

/J



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails