Konami släpper HD releaser

Konami utannonserade ett par dagar innan E3 (jag var bortrest då) en hel del re-releaser på sina gammla spel. Mr. Kojima sa att Metal Gear Solid, Zone of the Enders och Silent Hill sammlingar ska komma till PS3 och Xbox 360 i uppdaterade former. Metal Gear Slid sammlingen inehåller: MGS2, MGS3 och även MGS: Peace Walker. Zone of the Enders ska inehålla första spelet och även The Second Runner. Silent Hill paketet ska ha SH2 och 3 i sig.

Är det inte lite roligt att många gammla spelserier uppdateras till HD. Retro vågen är inte över utan den har bara utvecklats till mer avancerade former än lite remakes på gammla titlar. Lät förtjänta pengar för bolagen som inte behöver göra om hela spelet utan bara förbättre den.

Vilken spel/spelserie skulle ni vilja se göras om till HD?

/Emil

Kommentarer
Postat av: Baszoo

Kom i brallan när jag såg att Silent Hill skulle släppas i HD. Riktigt nice, ger mig en tokbra anledning att spela igenom mina absoluta favoritspel igen med lite uppiffade visuals.

2011-06-11 @ 14:51:57
Postat av: Emil

Jo det är fet bra att just Silent Hill 2 kommer i HD. Varvade det hyfsat nyligen till PS2. Man undrar hur mycket fräschare det kommer bli med HD grafik.

2011-06-12 @ 14:08:57
URL: http://spelbroderna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails