Året 2010

Det var engång ett år som hette 2010. Ett år som tog slut precis som alla andra år har gjort innan det här året tog slut. I slutat av varje år brukar det bli lite krönikörer och summeringar av året som gått. Och det jag nu ska försöka mig på och som jag kommer att lyckas med är att summera år 2010 på den här bloggen.


Det var för nästan eller ja det var exakt 1 jävla år sen som vi började med den är bloggen. Den tredje januari för ett år sen satt vi och började pilla på den här bloggen med diverse design grejer och koder. Inte min starka sida och inte heller min broders starkare sidor att sitta och pilla en massa koder för att designen skulle bli vettig. Att sidan inte är optimerad för alla upplösningar och webläsare är pga okunskap och att vi är 2 låta jävlar som inte gillar pilla på koder. Istället för att lära oss det använder vi vår tid till att supa, spela och spy ut oss en massa åsikter om både det ena och det andra. Vi har demonstrerat utanför butik, vi har kritiserat en hel religion, vi har idiot förklarat politiker som vill förbjuda och censureras spel, vi har sysslat med konsumentupplysning, vi har helt enkelt dominerat under hela jävla året (mest min broder men även jag...lite grann).


Vi hade som ett mål med den här bloggen att göra något form av ett webshow som gick under temat spel. Har vi gjort det? Nej det har vi inte vilken är en litet minus, men det ligger fortfarande i våran plan att komma fram dit och producera en egen show...med kanske lite hjälp av dom fina pojkarna borta på kwit.tv. Men det vi däremot har lyckats med är att sprida information om spel som livsstil. Och det är jag jävligt stolt över.


Men vad är en års summering om man inte tar med olika listor och vinnar i olika kategorier i den? Den är fan tråkig det är vad den är. Så här är vad jag tycker om 2010


Årets bästa spel

Mass Effect 2 till Xbox 360

 

Årets näst bästa spel

 

StarCraft 2 till PC

 


Årets bästa trailer

Halo: Reach till Xbox 360

 

 

Årets nostalgi

 

Super mario allstars 25th anniversary edition till Wii

 

 

Årets flopp


Gamex

 

 

Årets största besvikelse

 

Final Fantasy XIII till Xbox 360 och PS3

 

 

Årets meat boy

 

Super meat boy

 

 

 

Årets cosplay

 

Uteliggar Link

 

 

Årets uteliggare

 

GonZa

 

 

Årets humor


RPG hjälten

 

 

Årets tribute

 

KEW ALEX

 

 

Länk till inlägget här

 

 

Jag skulle vilja tacka alla våra läsare som kommer hit och förgyller våran vardag. Utan er så vette faen vad vi skulle göra då.

 

Ha nu ett jävla underbart 2011!!!

 

/Emil


Kommentarer
Postat av: GonZa

BAHAHAHA jag döör!!! årets uteliggare! ;DDD

2011-01-03 @ 22:57:47
Postat av: Joakim

MEAT BOY!

2011-01-04 @ 06:46:52
Postat av: Anonym

Tack för ett uberår och tack för omnämnandet. Men nog fan huserar vi väl ändå på kwit.tv och inte .se :|



Så fort ni får lite prylar för ev. show, skicka över, vi postar. You knows it!

(Sen undrar jag bara allmänt hur satan SSFIV inte blev årets spel :&)

2011-01-04 @ 10:55:55
Postat av: Joakim

Det är Emils inlägg, därav sf's frånvaro. Själv ser jag ssfiv som årets expansion. :) Hade varit med om vi snackat ihop oss, men nyårsbakfyllan har lamslagit mig fram tills nu.

2011-01-04 @ 11:16:47
Postat av: Anonym

Hm, det var du som var nyårsbakfull, men jag tycks se dubbelt :)

2011-01-04 @ 11:44:42
Postat av: Joakim

Hehe, mobilen som segat vid postning. :) tagit bort dubletten nu.

2011-01-04 @ 11:59:21
Postat av: Daniel

lol @ årets cosplay

2011-01-04 @ 12:03:55
Postat av: Hayley

Haha!! Årets Tribute är så jävla bra.. garvar alltid lika mycket!!

2011-01-04 @ 13:00:02
URL: http://hayleys.blogg.se/
Postat av: Anonym

årets uteliggare !! :D:D

2011-01-04 @ 14:27:37
Postat av: Anonym

årets tribute var bra. kommer någon uppföljare?

2011-01-05 @ 16:32:04
Postat av: Emil

@ 9 > Som du ser så är min broder skyldig till skaparens död. Hans sista grej liksom, han blir ju skjuten. Men det är ju inte vi som bestämmer om det blir en uppföljning. Men man kan ju hoppas.



@ GonZa > du var ju tvungen att vara med i någon kategori =)



@ 3 > sorry för .se skiten men ni är ju så speciella med erat jävla .tv jidder =). Sen är SSFIV inte top 5 på min lista...sen är jag inte heller en 2D fighter i min själ.

2011-01-06 @ 23:41:51
URL: http://spelbröderna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails