Spelmusik för hjältar XVI

Min bror tog det femtonde inlägget i den blivande episka inläggsserien med det vackra namnet "Spelmusik för hjältar", men nu har jag uppenbarligen återigen förekommit hans intentioner (ty jag tror han hade ett till musikinlägg på gång).

Denna gång handlar det om covers på spelmusik - och då spelmusikscovers som inkorporerats i ett spel. Vi snackar Super Street Fighter II Turbo HD Remix, helt enkelt. Inte nog med att spelet i sig är grandios fighting, musiken är av högsta klass och hela spelets soundtrack består av covers skapade av folk bakom legendariska ocremix.org.

Ett soundtrack som både gått på hemmaplan och i mina hörlurar. För mig är det musik som illustrerar och fördjupar en uppenbarligen evighetslång kärlek till ett fenomen. Tack för att ni finns, Capcom. Ni har berikat mitt liv. I och för sig mot profit, men jag är likväl tacksam.


Mr. Random Shoryuken:


Ken... Masters!




Jäsigaste låten för en boxare:

Sexy Trunks [Balrogs Theme Song]

 

 

Jävla låtsaskaraktär:

New Mexican Thunderbird (T.Hawk)

 

 

Avskyvärt fläskfetto:

E.Honda

 

 

Ska dödarej, vidriga gummigubbe:


Reaching for Nidhura. Jävla Dhalsim-stage.

 

 

Hånflinandes haschflummare från Jamaica:


Dee-Jay the chronic

 

/Joakim


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails