Framtidens Gaming

Jag surfade förbi DN och såg en artikel om att svenska forskare nu börjat lyckas luska reda på hur man lurar hjärnan att tro att jaget finns utanför kroppen. Än så länge är forskningen inte på stadiet att jag vill klassificera det som high-tech och framtiden, men det ger för mig klara indikationer om varthän det barkar och hur det kommer att inkorporeras i - och exploateras av - framtidens tv-spelsindustri. Fem sinnen att rubba för att skapa trovärdiga upplevelser.

Därefter visade det sig att rönen publicerats av forskarna redan kring 2007-2008. Det visar egentligen bara att allting går för långsamt. På tok för långsamt. Vi har Kinect, men kom igen... hur imponerande är det? Inte alls, egentligen. Var är min the Matrix, ffs!?

Var är löpsprånget? När ska vi nå singularitet? När blir vi ett och eviga med the hive mind of internetz!? Kan ni inte bara skynda på!? Kom igen nu, jag har så många frågor men inga svar!

Att den interaktiva realismen i slutändan mest kommer att användas till ondska är en annan femma. Låt mig leka på riktigt så kan ni göra ni vill.


 

Tidigare postad av Emil här

 

/Joakim


Kommentarer
Postat av: Daniel

Instämmer! Man blir ju bara äldre och äldre, och det enda nytt som kommer är ju i princip bara uppgraderingar av allt gammalt tjafs.

2011-02-25 @ 09:47:52
Postat av: Anonym

Ja, lite så är det ju, tyvärr. :) Hit med framtiden nu ffs!

2011-02-26 @ 09:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails