Priser i butik (detta fall Gamestop)

Jaha då är julen i princip över. Efter många misslyckade julklappar och även en del lyckade (tack sambo). Men att köpa spel till en gamer så är det svårt eftersom man i princip redan har dom flesta. Presentkort är en vanlig förekomst om man vill ge en gamer en möjlighet till att köpa ett spel utan att det blir fel. Jag fick då självklart ett presentkort på 500 svenska riksdaler på gamestop. Jag handlar aldrig och då menar jag i princip aldrig att jag handlar i en fysisk spelbutik. Orsaken till det är främst okunnig personal till stor del och dessa överpriser på mina kära spel.

Så blev det som vanligt en så kallad mellandagsrea efter denna jul. Tänkte på engång att spendera detta presentkort så jag slapp besöka deras butik igen på ett tag, eller för alltid. Man vet ju inte vad som sker eller inte sker helt enkelt. På skyltarna utanför stog det det vanliga. Rea upp till 70%. Genast så börjar man tänka på vad man kan göra för kap, eller hoppas på att det finns något överhuvudtaget som kan vara prisvärt nu när det ändå var rea.

Man äntrade butiken men en del hopp och det första som sker är att se dessa idioter till individer som handlar spel i butik och blir lurade på sina julklappspengar. Jag går runt en del i butiken och kollade in spelen. Nya spelen till fullt pris vet man att man kan hitta för ett par hundralappar billigare på nätet så där har man svårt att motivera sig till ett köp trots att det är med ett presentkort. Så man begav sig genast till att kolla på dom begagnade spelen. Första man lägger märke till är att priserna är fortfarande till stor del dyrare än dom man hittar på nätet. Efter att tittat runt till alla konsolformat utan framgång denna gång. Det är helt enkelt för svårt att köpa spel till överpriser.

Slutsatsen jag drar för det här att spelbutiker som bara sysslar med spelhandel kommer inom en snar framtid att försvinna. Men det finns många blinda får i det här landet som handlar till överpriser för att dom inte vet bättre. Skulle gärna vilja utbilda folk till hur man hittar spel till bra priser på nätet. Om nu någon vill betala för det så är jag villig.

Ha en god fortsättning

/E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails