Loading eventet

Ni som kikar in här vet att jag var på Loading eventet i Hornstull igår. Jag vet inte riktigt vad jag hade för förväntningar mer än att få godis och läsk plus någon/några gratis prylar. Jag åkte dit för att få gratis skit helt enkelt. Jag tänkte summera kvällen lite för er som inte var närvarande.

Börjar med att Mr. Wiborgh stod i entren och tog emot folket som kom. Somrigt klädd denna varma torsdag kväll. Kommer in och står i entren på bio rio och inser att man har kommit till en grupp nördar. Men inser också samtidigt att jag själv är där och får helt enkelt räknas in i den kategorin, vare sig jag själv vill det eller ej. Just denna kväll är man en stolt nörd som ska få free shit helt enkelt. I entren känner man ganska snart att tempreaturen börjar stiga, inte på själva eventet utan självaste värme på bio rio stiger och man börjar känna sig lite små het.

Efter en stund svettande så ropas vi in i salongen där dom lagt fram våra goddie-påsar på stolarna. Rebellen som jag är slår jag mig ner längst bak. Men det var den enda sittplatsen i salongen som man kom mitt i som man inte behövde vrida på huvudet för att se filmen. Påsen innehöll lite blandade grejer beroende vart man satt men det fanns iaf:

En Level tidning av något slag.
En kall cola
En gott o blandat påse
En Deus Ex "arm" som man drar på armen
En Deus Ex t-shirt som inte såg helt jävla fel ut

Kollar runt i salongen och ser snabbt att vi är några stycken över 100 personer. Vet inte vad den förväntade uppslutningen var men var helt ok med folk. Mr. Wiborgh tar scenen och hälsar oss välkomna och förklarar programmet. Han skulle även lotta ut 3 helårsprenumationer men hinner bara med 1 innan allt slocknar och bakom kullisen på Deus Exs börjar. Genast börjar jag le, inte för att det slocknade utan helt enkelt att klippet är i osynk som bara fan. En delay på som inte blev bättre mitt i då det hackade till och blev lite ännu sämre. Mitt flin blev bara större. Själva klippet var ett bakom kulliserna på Deus Ex: Human Revolution. Man fick följa med lite på resan genom utvecklingen och är man intresserad av sådant så var det klart sevärt. Om man vill se mer ovisat material var det inte mycket att hämta.

En liten bensträckare efter filmen som var tror jag runt 45 minuter eller något i det området.

Nu var nästan värmen i salogen i temperaturen jätte varmt. Svettig som man var det dags för deras nacmo-bandai tävling. En liten musik quiz som skulle göras i grupp och som hölls i av Level skribenter, själv är jag mest imponerad av Viktors väl odlade skägg. Insåg att mina musikaliska begräsningar inom detta område och uppsökte 2 andra individer och trängde mig på. Är så djävulskt dålig på att komma ihåg namn men snubben heter iaf Pixelerated på Loading forumet och en vän till honom. Tyckte vi gjorde bra ifrån oss men tydligen inte tillräckligt nördiga i den här salongen fick vi veta efter filmen.

Filmen som var blade runner i bluray utgåvan. Filmen som är en Sci-fi klassiker och helt okey var nog inte det bästa forumet för det. Tänk dig en salong med 100+ svettiga nördar utan ordentligt cirkulation på luften gjordes att man satt där som en blöt tvål och kände sig väldigt...fräsch.

Efter filmen var det prisutdelning. Ingen vinst hämtad hos mig men ändå var det i summering en trevlig kväll med hög temperatur och en osynkad bakom kulliserna film. Ångrar inte att jag var där och om det blir något mer i den här stilen ska jag åter försöka tränga mig på det eventet.


Det var inte den här som visades på eventet men är en av dom senare som kommit av Deus Ex trailers.


 

/Emil


Kommentarer
Postat av: bella

hej, checka gärna mitt senaste inlägg och skriv vad du tycker , dela gärna med dig om du sett något liknande! Kram Bella

2011-08-05 @ 14:42:55
URL: http://belladavis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails