Diablo 3 kommer bara kunnas spelas online

Igår blev det lite storm på vissa sidor när en del information om Diablo 3 postades. Helt sonika är att Diablo 3 kommer alltid kräva en online-uppkoppling. Vilket för tillbaka är vad jag som konsument köper för produkt. Med tanke på att spelet hela tiden kräver internetkoppling så att Blizzard hela tiden kan verifiera att det är en legit kopia av spelet så missar jag mitt ägande på det. När jag köper den här produkten så blir det inte att jag köper spelet utan att jag köper en license för att kunna spela spelet under så lång tid som Blizzard tycker att det ska finnas servrar uppe som möjligt gör spelandet. Förr när man köpte något så ägde man det, men inte nu längre. Jag gillar inte den här utvecklingen. Och med tanke på att det finns en hel del hack n slash spel där ute som är rätt bra så undrar man verkligen om Diablo 3 kan komma med så mycket nytt som gör att det blir bäst, tveksam jag är. Det här får mig att fundera om det är värt att köpa spelet. Diablo 2 var ju en stor besvikelse i mina ögon och med den nya grafikstilen som ser mer ut som WoW än om klassiska Diablo så är jag på mina tår om det här spelet. Sen att det kommer sälja miljoner just för namnet Diablo och företaget heter Blizzard är mer skrämmande än att själva spelet kanske inte ens är bra.

Moddar kommer vara totalt förbjudet.

Sen gör dom ett försök att äta på en kaka som dom inte har smakat på förut. Dom har ju skapat en hel industri i asien, dom här så kallade gold farmers som finns lite överallt. Att komma till rätta med det problemet är att deras auction house (AH) så kommer man kunna köpa saker för riktiga pengar. Dvs så kallad micro-transaktion. Istället för att kämpa emot dessa farmare som kränger grejer och går med dom och försöker tjäna en peng på det. Visst man behöver inte köpa sakerna för riktiga pengar om man inte vill men att det bara finna en möjlighet gör att det känns lite girigt.

Återigen så känns det som en skrämmande utveckling på den här branschen. Förr kändes det som att dom fokuserade mer på att göra ett bra spel medans nu är det mer hur vi kan tjäna så mycket pengar på det här konceptet. Och det gäller hela branchen och inget unikt med Activision-Blizzard.


 

Källa: pcgamer.com

/Emil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails