The Bible Online beta

Igår gick det uppmärksammade browserspelet The Bible Online in i öppen beta. Anledningen till uppmärksamheten finner du i spelets titel: Ett spel baserat på bibeln. Nyfiken som jag är så kände jag mig nödgad till att skapa ett konto när jag upptäckte detta faktum tidigare idag. Det är nästan halva min livslängd sedan jag senast engagerade mig i ett browserspel och det var på det inte fullt så glada nittiotalet och spelet hette Utopia.

By the sweat of your brow you will eat your food until you return to the ground, since from it you were taken; for dust you are and to dust you will return.  (Genesis 3:19)




Spelets tutorial uppmanar mig till att kultivera marken för att kunna börja odla mat. Tillgång till mat är alltid en bra idé om det nu är så att man ska leda sin nomadstam till.. ja, till vadå? Inte vet jag, inte vet du. Jag försöker bygga min första farm och märker snabbt att Gud är missnöjd och vredgad på utvecklarna. Möjligtvis har Satan sänt sina hantlangare för att förstöra detta bibliska webspel, ty: Fatal error: Out of memory. Överbelastat. Efter ett par hastiga och hårdhänta tryck på F5 så påbörjas byggandet av min första farm. 2:30 minuter i realtid tog dess konstruktion och man kan bara bygga en sak åt gången inledningsvis; så jag bygger murar (fatal error), uppgraderar (fatal error) och slösar min tid på att försöka få min fiktiva nomadstam att frodas.

Fatal error.

Fatal error.

Tiden går.

Fatal error.

Att vara kristen handlar ju mycket om att missionera, döda icke-troende och allmänt skuldbelägga folk för att deras livstil inte överensstämmer med den totalitärkristfacistiska livsåskådningen och inte titta på felmeddelanden, så jag sökte efter upplysning i chatten: "When can I slay infidels?", men fick bara ett lol eller två och inget konkret svar, så nu har jag gett upp. The Bible Online suger lika hårt som jag antog det skulle göra och som det ser ut i dagens läge har jag ingen direkt förståelse över varför man väljer att lägga ner sin tid på... skit.

Slösar ihjäl livet gör man här

/Joakim

Kommentarer
Postat av: Love

Lustigt att du nämner Utopia. För bara några dagar sedan kollade jag om det fortfarande fanns kvar. Det gjorde det förstås, men jag kommer inte ihåg varför jag inte registrerade mig igen.

2010-09-08 @ 21:54:28
Postat av: pxl

Utopis är hardcore. Kommer ihåg när man spelade det i skolan. Man såg ut som värsta hackern när man klickade runt frenetiskt.

2010-09-09 @ 08:21:17
URL: http://Www.kwit.tv
Postat av: Joakim

Utopia var stenhårt på den tid det begav sig. Själv lirade jag aktivt runda 2 till 7 tror jag, innan jag la ner. Härjade med AV och mosade Absalon och sånt. Roliga tider. :)

2010-09-09 @ 11:31:50
URL: http://spelbröderna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails