Minecrafts skapare intervjuad av IDG.se

Häromdagen postade jag en fanmade Minecraft-trailer och nyligen snubblade jag över den här intervjun som publicerades idag med Markus Persson som är den ensamma skaparen av Minecraft, av IDG.se.



Jag citerar ur intervjun:

"På ett år har alltså Markus gått från att vara en helt okänd flashprogrammerare till ett vara närmast en kultfigur i indiespelvärlden, headhuntad av några av världens mest välrenommerade utvecklare och mångmiljonär, hur känns det?

– Allt känns
rätt overkligt. Men igår blev jag faktiskt igenkänd på tunnelbanan, det var ändå lite roligt"



Jag har själv inte testat det men känner mig redan övertygad om att spelet är grymt värt pengarna. Läs intervjun i dess helhet här.

/Joakim

Kommentarer
Postat av: elin kärlek♥

Hejsan!

Nu har jag dragit igång en "dagens blogg" i min blogg, jag hade blivit jätte glad om just du ville vara med :)

Du får chansen att presentera din blogg i min om du vinner!

Många kramar / elin kärlek♥

(förlåt för reklamen :[ )

2010-09-23 @ 23:44:00
URL: http://elinamour.blogg.se/
Postat av: Joakim

Jag tänker fan inte förlåta dig för ett jävla skit, ditt spammandes as. Dränk dig i närmsta vattenpöl, men gör det med käääääärlek!

2010-09-24 @ 00:33:43
URL: http://spelbröderna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails