Gamex vilken besvikelse

För mig så märktes det att det var den första riktiga spelmässan i Sverige. För hela arrangemanget var si så där. Jag hade ju bara förväntningar på att det skulle hålla samma klass som alla Sci-Fi mässor som man varit på, det var också precis så det var. Ingen surprise fick man. Hänger man med lite på denna blogg och även på en del spelsajter som sysslar med nyheter så var det få överraskningar.

Om man kollar på att Nintendo var på plats och det som fanns av dom var mest gammalt skräp...bra spel men gamla. Nintendo har ju kört med "seeing is believing" för sin 3DS och nog fan letade jag i deras monter efter en spelbar 3DS men utan framgång och det är ju en flopp i mina ögon. Jag ser inte så mycket annat intressant kommande från detta företag.

Activision/Blizzard var ju där med cataclysm och ja jag vet att många älskar det, men spelet har gått utför sedan burning crusade. Det var bättre förr helt enkelt. Det man såg av spelet var ett gäng som satt och "lanade". Jävligt kul.

Sony hade lite move skräp och sedan Killzone 3 som man fick köa till och som var avskärmat. Jag blev inte imponerad av E3 trailer så det sket jag i att testa.

CoD: Black ops fick man köa för att komma in och testa....orka med tanke på att spelet släpps om ett par dagar.

Kinect fanns överallt. Inte alls förvånad att dom tog så mycket plats på mässgolvet men jag blev mer imponerad på att tydligen så får man med en intruktör som visar hur man ska spela alla dessa Kinect spel. För alla behövde en intruktör för att förstå hur dom skall röra på sina armar m.m. Oroväckande att casual-folket inte vet hur man använder sina kroppar.

Med tanke på vilken stor utgivare EA är så fann jag det lite konstigt att det inte fanns någonting om deras uppkommande Dead Space 2 som nyligen fick en trailer. Är inte mässor till att visa upp det nya och det som kommer och inte bara spela spel som redan finns i butiken?

Med tanke på vilka företag som fanns på plats så var det en helt klart medioker sammling av spel. Vart var all nya och intressant titlar som man kunde klämma och känna på? Vart var alla spelbara demos? Vart var alla onödiga reklamprylar?

Jag kan ju bara hoppas att dom lär sig av denna för mig misslyckade mässa och att dom blir bättre till nästa gång. Om det blir en nästa gång för mig på mässan? Ja det beror ju på hur det ser ut på kvaliten då.

Ni som inte var där så missade ni ingenting av värde.

Kommer en äldre bild på mig som summerar hur jag kände mig efter detta besök.

 

FYI: Är icke skäggig längre

/Emil

Kommentarer
Postat av: Daniel

jag var också där och kände samma sak

2010-11-08 @ 09:59:20
Postat av: Emil

Skönt att det inte bara var jag som tyckte så här.

2010-11-08 @ 12:15:01
URL: http://spelbröderna.se
Postat av: hoxi

Jag fick lite ångest att jag inte drog till Gamex men hade ju känslan att det var lite.. sådär. Tack vare din text så har jag ingen sorg nån mer :)



Hoppas bara att nästa år blir bättre!

2010-11-08 @ 21:41:52
URL: http://hoxinabox.blogg.se/
Postat av: Emil

Det som saknades var helt enkelt demos på kommande spel. Och då inte spel som ligger i närtid som CoD: Black ops utan spel som Dead Space 2, Gran Turismo 5 m.m. Om det är mer demos på kommande nyheter så kommer nästa år garanterat bli bättre.

2010-11-09 @ 19:23:29
URL: http://spelbröderna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails