Swedish Wargoat vinner över Endy SWE i första onlinekvalmatchen

Swedish Wargoat, mindre känd som Joakim, noterade efter en missad SM-plats efter kvalet i Malmö att Level7 ordnar onlinekval med en SM-plats på spel. Efter en snabb titt på laddern så såg jag att det bara vara en sisådär femton personer registrerade, och att snubben som ledde hade 12 raka vinster, noll förluster.

Onlineladdern har pågått sedan 2:e maj.

Uh?

Va?

Jag registrerar mig, utmanar alla, och den enda som svarat än så länge är ettan. Det visar sig vara Endy SWE, en av Sveriges bästa Ryu/Ken. "Jahoja... det här känns ju knappt lönt. Förstår att folk gett upp" var min omedelbara tanke. Men! Efter en intensiv Ryu/Ryu-match står Swedish Wargoat som segrare.

Fuck yes. Från sist till fyra i laddern på en match. Ettan i laddern möter tvåan efter laddern avslutats 2:e juni, och om några matcher så är jag ohotad tvåa i allafall. Garanterat. Kommer således stå mellan mig och Endy, och jag ska fan till SM...

Fortsättning följer.

/Joakim

Relaterat:
En Street Fighters bekännelser - del 1

SM-kval i Super Street Fighter IV i Malmö. Om 23 timmar.
GonZa (mer känd som: "horan") kvalsegrare till Super Street Fighter IV-SM i Malmö
Varfan är DLC:n? 50kr eller Hadouken, hor-as!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails