Releaser V.12

Just Cause 2
Xbox 360, PS3, PC - 25 Mars

 

Emil: Det har kommit en hel del trailersnuttar från det här spelet dom senaste veckorna och allt har handlat om olika stunts. När jag tittar på det här spelet så ser jag endast ett par grejer. Änterhake, fritt fall, adrenalin, fallskärm, sandlådespel, högt tempo, änterhake, fallskärm...oj jag upprepade mig visst. Men seriöst alltså spelet ser okey ut men var fan är orsaken till att man skall ens göra nånting i detta spel. Vart i helvete är handlingen? Ja ja det här ser okey ut men ett reaspel för mig.

 

Joakim: Ett spel jag gärna lånar och testar, men att investera sina surt förvärvade slantar på det här känns inte speciellt underhållande.

 


 

 

Red Steel 2

Wii - 25 Mars

 

 

Emil: Hur många tycker fortfarande att det är kul att veva på armarna i luften? Tydligen både Nintendo och Sony när nu Sony kommer med en ren kopia på Nintendos kontrollmetod. Det vi ser här är vad som kommer komma till PS3 fast med "next-gen" grafik. Inte just detta spel men liknande iaf. Vad jag tycker om det här spelet? Som sagt, hur många tycker det är kul att veva med armarna i luften fortfarande? Inte jag iaf.

 

Joakim: Palla bry sig. Jag dricker hellre en öl än att vevar på armarna. Jag gillar tv-spel, vilket betyder att jag gillar att sitta ner. Jag gillar att röra mina fightingfingrar, men mina klena armar ledsnar fort på att veva och veva och veva....

 

 


 


Resonance of Fate

Xbox 360, PS3 - 26 Mars

 

 

Emil: a.k.a. End of Eternity. Jag är ju grymt svag för JRPG-spel och för mig är det här ett måste. Finns ett annat klipp på det här i våran blogg. Jag har bara så satans mycket att spela så det här får vänta en stund innan det spelas. Men i helhet verkar det här fylla alla klassiska klyschor inom JRPG som finns.

 

Joakim: Även lillebror Spelbroder är ruggigt svag för JRPG, och klassiska klyschor kan vara så tillfredställande... :) Ge mig!

 

 


 

 

The Settlers 7 - Paths to a Kingdom

PC - 25 Mars

 

 

Emil: Strategi, strategi och ännu mer strategi. Jag älskar strategi. Folk som säger att det släpptes mer spel och bättre spel förr har inte spelat nya spel och har inte koll på marknaden. För det släpps mer och mer kvalitativa spel. Även mediokra spel är oftas bra nu, men så var det inte förr. Jag måste vinna pengar snart, mycket pengar så jag kan sluta jobba och ha tid till att spela alla dessa fina spel.

 

Joakim: Ja, det där med att vinna pengar behöver vi båda två göra. Att löneslava för cylinderhattarna vill man ju inte göra, när man kan spela spel i stället. Settlers är alltså inne på sjunde upplagan nu. Senaste spelet i serien jag spelade var femman, tror jag. Spelet ser helt okej ut, och strategi är ju alltid strategi och både jag och Emil älskar strategi. Men som sagt, tidsbrist....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails