Releaser V.5

Dantes Inferno
PS3, Xbox 360 - 4 Februari

 

Emil: Ännu ett arkadactionspel som släpps. Det här utspelas i helvetet och som vi alla vet är helvetet jävligt tufft. Lirade demot på Xbox 360 och blev måttligt imponerad. Dom här spelen brukar handla om samma sak från början till slut och det är ett jävla röj och kan bli lätt enformigt. Det här kommer införskaffas när det går ner lite i pris.

 

Joakim: Det ser lätt härligt röjigt ut. Definitivt ett spel jag vill spela, men inget jag skulle få för mig att köpa för fullpris.

 


 

 

Star Trek Online

PC - 2 Februari

 

 

Emil: Hmmm. Jag är ingen fan av den här serien överhuvudtaget. Jag har alltid ogillat Star Trek. Vet inte riktigt varför mer än att jag tycker serien är barnslig och lite töntig, eller mycket töntig. Nu kommer det som onlinespel och jag vet inte riktigt vad den har att hämta. Speler ingen roll hur bra det här spelet är, för dom ända som kommer spela det här spelet är trekkies fans och det finns ju en del men inget för mig.

 

Joakim: Bara namnet får mig att få kväljningar. Star Trek är en serie jag har avskytt sedan jag stötte på den första gången, och trekkies är ju överlag så överdrivet töntiga att det nästan gör ont bara av att vara i närheten av asen. Den här passar jag på, och finner totalt ointressant. Men för er trekkiestöntar så hoppas jag att det är ett bra spel.

 

 


 

 

Final Fantasy Crystal Chronical: Crystal bearers

Wii - 5 Februari

 

 

Emil: Det här sidospåret som blev en egen serie. Jag har aldrig gillat den här delen av Final Fantasy serien. Sen har det här spelet fått helt klart mediokra recensioner och omdömen på diverse spelsajter. Hade nog inte ens nämnt det här spelet om det fanns mer vettiga spel till Wii. Wii = bra spel = stor bristvara.

 

Joakim: I det här fallet har jag ingen som helst uppfattning. Inte spelat någon av inkarnationerna av Chrystal Chronicles.

 

 


 

 

Disgaea 2: Dark Hero Days

PSP - 5 Februari

 

 

Emil: Disgaea är den främsta serien för närvarande när det gäller turbaserade strategispel. Kom i kontakt med den här serien när jag plockade upp det till min DS. Var ett bra spel och det här är mer av den varan. Alla som gillar den här typen av spel (jag gör det) måste införskaffa detta. Det är ett måste och det är i övrigt en bristvara på bra spel i den här genren.

 

Joakim: Disgae förfan! Köp, sno, låna - spela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails