Releaser V.4

Vi kommer här efter varje söndag ta en titt på den kommande veckans spel. Vi kommer främst ta en titt närmare på dom bättre och mer intressanta spelen. Spelen som inte nämns här är inte inte värda att spela, om man ändå gör så skall man bestraffas med hårda rapp med en gurka.


MAG
PS3 - 27 Januari


 

 

Emil: MAG = Massive action game. Ha ha vilket jävla namn på ett spel. Spelet är som ett MMOFPS kan man säga. Man kan spela 256 spelare samtidigt online och det är mycket i den här genren. Det har varit den stora säljpunkten för det här spelet. Spelet ser helt okey ut och det kommer bli intressant att se hur det taktiska biten kommer funka med allas dessa spelare samtidigt.

 

Joakim: Jag är personligen inget stort fan av den här sortens spel,  men taktiskt samarbete under kaotiska omständigheter är alltid intressant, och med ett gäng polare tror jag definitivt att det här spelet skulle vara värd en del av min ack så dyrbara SFIV-tid. Dessutom - 256 personer samtidigt. Det är coolt om något.

 


 

 

Mass Effect 2

Xbox 360, PC - 28 Januari

 

 

 

Emil: Snart äntligen är det här. Spelet med stort S. Del 2 av den episka sagan om kommander Shepard. Det har kommit en uppsjö av trailers och skit om det här spelet den senaste veckorna och ingen kan ha missat dom. Första delen var ju fenomenalt underbart. Självklart ett av dom bästa rollspelen jag spelet på senare år och det här ser inte ut att vara sämre utan snarare så jävla mycket bättre. Ett av dom få dag 1-köp för mig, fast jag får nu vänta på Collectors edition som blev framflyttad till början av februari.

 

Joakim: Nu är jag tyvärr så pass efterbliven att jag bara lagt några timmar på det första spelet till PC. Av någon anledning dök det upp andra saker som fångade mitt intresse, men jag gillade spelet den tid jag spelade och jag ser fram emot att sätta mig ner med både ettan och tvåan inom en snar framtid. Spelet är utvecklat av Bioware, och bara en sådan sak talar egentligen för sig själv. Det här spelet kan inte gå fel, det kan bara vara bra!

 

 


 

 

 

Tatsuno vs. Capcom: Ultimate all-stars
Wii - 29 Januari


 

 

Emil: 2D-fighting är inte min starka sida. Gillar fighting men inte 2D tack vare att jag alltid fick pisk av min lillebror som alltid satt och mastuberade till Street fighter 2 till SNES. Ser ut som vilket spel som helst men jag lämnar över till min broder som får såga mig och hylla detta typ.

 

Joakim: Jag införskaffade Street Fighter 2 till SNES i Tyskland på den gamla goda tiden. Då jag bodde utomlands och var tämligen isolerad umgängesmässigt så blev det en hel del av fightingvaran, tack vare det underbara spelet. Jag har minnen av hur Emil av ren jävla rage börjar slå på mig i verkligheten efter att jag för tusende gången tryckt in honom i ett hörn och spammat skiten ur honom med allt jag har. Jag gillar fighting. Det är en cool genre som verkligen mäter styrkan mellan spelarna. Allt handlar om mind-games. Vafan, det här är ett fightingspel med Street Fighter-karaktärer. Jag är såld. Tatsunoko har jag ingen koll på, men fan, Ryu är ju med. Definitivt en win på den här. Själv äger jag tyvärr inget Wii, så nu ska jag bara övertala ovanstående individ att införskaffa spelet så jag kan spöa honom när jag är på besök.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails