Releaser V.8

Heavy Rain
PS3 - 24 Februari

 

 

Emil: Nu snart är det äntligen här, det hajpade quick time event spelet. Man får leva med sina "val" man gör i spelet ända till slutet. Låter jävligt intressant men jag är som vanligt skeptisk när det kommer till dom här jävla skit qte grejerna. Storyn ser välberättad ut och mycket dyster och mörk atmosfär i spelet som jag gillar. Tittar närmare på det här när jag har spelat dom andra stortitlarna som kommit ut i år.

 

Joakim: Heavy Rain fick 9 av 10 i senaste exemplaret av den eminenta speltidningen Level. Ett sådant högt betyg från Sveriges seriösaste spelredaktion bådar bara gott. Konceptet med avgörande handlingsval finner jag personligen mycket intressant, då konsekvenser förutom döden i tv-spel är rätt sällsynta.. och konsekvensen döden i det här fallet brukar enbart betyda att man trycker på start-knappen och kör igen....

 

 


 

 

Sonic & Sega All-Stars Racin

PS3, Xbox 360, NDS, Wii - 26 Februari

 

 

Emil: Ännu ett party-kart-racingspel fast denna gång i Segas värld. Mario Kart satte trenden som många andra utvecklare har följt. Fast det här spelet känns mer som Diddy Kong Racing som kom till N64. Lite mer action och arkad känsla än den partystämning som brukar infinna sig i Nintendos serie. Det här kommer bli ett rea-spels köp för mig.

 

Joakim: Oj, vad kul det här ser ut att vara. Inte. Själv håller jag mig till Super Mario Kart till SNES och passar helt på den här titeln. Bättre än dåligt lär det inte vara, speciellt med den där jobbiga speaker-rösten som kommenterar allt som sker på skärmen. Nej, fyfan för partyspel.... racing ska handla om perfekt kurvtagning och inte om vilket "vapen" du lyckats plocka upp.

 

 

 


 

 

 

Silent Hill - Shattered Memories

PS2, PSP, Wii - 25 Februari

 

 

Emil: Börjar inte Silent Hill kännas som om det är lite utslitet. Hur mycket nytt har egentligen kommit i den här serien sedan det underbara del 2 som kom till PS2. Har inte varit i kontakt med det här spelet, men har fått en uppfattning om att det är typ ett run and hide spel. Om det är positivt eller negativt är helt enkelt beroende på utförandet. Jag är lite skeptisk.

 

Joakim: Ett spel till PS2, PSP och Wii? Intressant. Silent Hill har varit en förbannad bra spelserie, som tyvärr började tappa mark redan med spel nummer 3 i serien. Med ett sånt här spel är det dock direkt omöjligt att avgöra om det är win eller fail utan att ha testat det. Ens erfarenhet sträcker sig bara så långt. Uppenbarligen kommer man att i panik få fly från en jävla massa monster, och sådant är ju alltid kul.

 

 


 

 

 

Napoleon - Total War

PC - 26 Februari

 

 

Emil: Total War, Total War, TOTAL WAR FÖR FAEN! Ännu en del i Total War serien här och i den här delen får man ta del utav Napoleon korståg. Om man gillar strategi så älskar man den här serien. Det är ju TOTAL WAR FÖR FAEN! Det är bara synd att det kommer alldeles för många bra spel nuförtiden att man hinner inte spela alla så mycket man vill och ett sådant här spel tar tid om man vill spela sönder det. Ett garanterat köp.

 

Joakim: Total War! Ett givet köp för strategen! TOTAL WAR! Köp!

 

 


 

 

White Knight Chronicles

PS3 - 24 Februari

 

 

Emil: Ett singel player RPG med en MMO-funktion. Storyn är i singel player men man kan gå online och lira med sina vänner för att göra quest och få bättre vapen som man sedan kan använda i singel player. Låter rörigt och haffsigt tycker jag. Varför inte bara göra den ena delen bättre istället slänger man in en MMO grej mest för att allting skall vara online nuförtiden. Nää jag uppskattar inte det här eller tanken bakom det hela. BLÄ säger jag åt Level 5.

 

Joakim: Jag blir alltid skeptisk till fula trailer där man knappt får se mer än 5 sekunder från själva gameplayen.. Bara på en sådan sak kan jag avgöra det här antagligen är skit. Det är där spelerfarenheten kommer in i bilden. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails