Releaser V.6

Bioshock 2
PC, PS3, Xbox 360 - 9 Februari


 

Emil: Äntligen är det här, uppföljaren på Bioshock. Ettan var helt underbart. Spelkänslan, ljudmattan och miljöerna skapade en helt unik upplevelse. Och nu kommer uppföljaren med mer av det som var bra. Det här är återigen ett dag 1 köp för mig. Väntar med spänning att bli helt förtrollad av detta spel.

 

Joakim: Sorgligt nog har jag inte spelat ettan ännu, vilket känns lite som en lucka i min allmänbildning, och jag har av den här anledningen inte hållt någon större koll på uppföljaren, men originalet överöses med beröm från alla håll. Jag har således beslutat mig för att spendera min söndag med att ändra på detta faktum, och efter att jag värmt upp med lite Virtua Fighter 5 så blir det Bioshock för hela slanten.

 


 

 

Super Monkey Ball - Step & Roll

Wii - 12 Februari

 

 

Emil: Jag minns främst Super Monkey Ball till Gamecube. Hade jävligt kul med det spelet på den tiden och nu använder sig dom av Wii's 2 gimmickar. Verkar som att bli ett kul spel men det verkar vara mer av samma vara som vi har fått tidigare. Och varför ska dom göra dom flesta trailers till Wii så jävla gulliga? Lägg ner det för faen.

 

Joakim: Själva konceptet med att styra en apa som rullar runt i en boll under minispel är sådär härligt tv-spelsaktigt. Sånt gillar vi. Att Super Monkey Ball till Gamecube var ett bra och ibland fruktansvärt enerverande spel är det heller ingen tvekan om. Enda köpvärda till Wii den här veckan, verkar det som.

 

 


 

 

Half Minute Hero

PSP - 12 Februari

 

 

 

Emil: Ett old school RPG i uppspeedat format. Ser jävligt hysteriskt och stressigt men verkar ha den där känslan man hade för 15-20 år sedan i rollspelen. Du har 30 sek för att klara det uppdrag du håller på med och det behövs ju inte mer om man gör det underhållande. Helt klart värt att titta närmare på.

 

Joakim: "Super Sonic RPG! Only 30 seconds are left until the evil lord destroys the world". Udda och tilltalande koncept och upplägg. Trailern gör mig mycket sugen på att testa, då det ser tämligen hysteriskt ut.

 


 

 

Phantasy Star Zero

DS - 12 Februari

 

 

Emil: Det svider riktigt rejält när jag ser det här. Vad hände egentligen med den här serien? Från att varit bra rpg i början av 90-talet till att vara online baserat till typ skit. Ett action rpg som det redan finns massor utav på DS. Verkar vara rörigt, tråkigt, fult och icke underhållande. Det svider rejält när jag ser det här.

 

Joakim: Phantasy Star IV är ett av få Mega Drive-spel mitt hjärta bankar riktigt hårt nostalgiskt för. Jag var helt såld på spelet när det begav sig, och under levnadstiden har man sett en del bra spelserier gå ner sig totalt, vilket gör att jag reagerar tämligen negativt när jag tittar på trailern för Phantasy Star Zero. I sådana fall har jag alltid lätt att ta till den ökända totalsågningen, men jag ska inte vara för hård, spelet har inledningsvis fått tämligen positiv kritik, så hoppas kan man ju alltid göra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails