På tal om After Burner Climax

After Burner Climax släpptes till arkad 2006 och konverterades av Sega tidigare i år och finns numer även på Xbox Live Arcade samt Playstation Network. Jag har tidigare nämnt att Microsoft har julrea på en del XBLA-titlar fram tills årsskiftet och ett av dessa spel är After Burner Climax som jag passat på att köpa för fyra hundra points (ca 40kr).


Det märks att det är ett arkadspel. Jag slängs omedelbart in i ösig action med ett "ENGAGE", fattar inte alls vad jag pysslar med och börjar maniskt damptrycka på samtliga av handkontrollens knappar för att i ren panik försöka lista ut vad som gör vad. En sekund in ploppar första achievementen upp, tre sekunder senare andra och jag fattar ingenting och störtar därefter in i döden med ett stort leende på läpparna. Det går fort. Riktigt fort.

Jag har egentligen som mest bara hunnit testa After Burner Climax och kan föreställa mig att spelmekaniken är lite begränsad - men det är som sagt ett arkadspel. Konstant ös och snabb död är poängen - allt för att få dig att mata arkadmaskinen med ytterligare en tia för att spela vidare, men jag vågar redan nu tämligen varmt rekommendera spelet för den som är sugen på arkadflygsaction.

För det priset ett givet köp helt enkelt.

/Joakim

Kommentarer
Postat av: Kimzi

fixa till er design och ni kommer få många besökare :)

2010-12-23 @ 12:53:28
URL: http://kimzi.blogg.se/
Postat av: Joakim

Tack! Mjo, det står på agendan, men vi är så jävla lata och ovilliga att ge oss in i kodningsträsket. Sidan ser okej ut om man sitter med rätt upplösning, men annars är den ingen höjdare har jag märkt. :) Dessutom är den inte direkt optimerad, på något sätt.

2010-12-23 @ 12:55:02
URL: http://spelbröderna.se
Postat av: Kinesen

Älskar bloggen, helt underbar! :D

2010-12-23 @ 13:40:10
Postat av: josefine ♥

Jag älskar er blogg, keep writing! =D

2010-12-23 @ 13:50:12
URL: http://www.josie.beldo.se
Postat av: Anonym

jag vet att detta är fel ställe, men iaf.. jag behöver hjälp.. mitt n64 håller på att dö:'( jag vet inet varför, men jag undrar om det kan vara så att det blir när det är för spänt mellan kontrollen och konsolen, eller att sladdarna på baksidan åker ur eller något.. för jag spelade med min bror igår och då dog det ibland.. kan det vara så ? gah.. jag vill ha hjälp, mitt n64 är min bäbis.. typ xd maila om ngn vet ngt.. och jag är så oteknisk man kan vara

[email protected]

2010-12-23 @ 13:52:25
Postat av: GåNzan

jag älskar er blogg! keep writing, gogogo heja heja heja!



ps: spelet verkar najs =)

2010-12-23 @ 15:49:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails