Shanghai, 1936. Whore of the Orient. Paris of the East. The most corrupt and decadent city on the planet, where anything can be had or done for the right price. Plaything of Western powers who greedily exploit the Chinese masses. Boiling pot of Chinese nationalism, with the Kuomintang ruthlessly trying to suppress Communism and the labour movement. Home to the International Police Force, a group of Western cops hopelessly trying to keep the lid on and keep the peace.
From the development team who brought you L.A. Noire and The Getaway, along with the Academy Award winning film production team of Kennedy Miller Mitchell comes a completely new and original IP being developed for next generation games consoles and PC.
JAAA!!! Änteligen, jag har gått och väntat och hoppats på att dom skulle släppa det här till konsolerna. Spelet kom för en tid sedan till PC och Mac men nu är det äntligen dags för oss tv-spels nördar att få spela spelet. Ni som inte känner till spelet så är det skaparna bakom Super Meat Boy som gjort spelet. Som Wargoat recenserade och gav det ett väldigt bra betyg. Det här spelet är ett rougelike spel. Vi som gillar det kommer att njuta av detta spel. Till vilka maskiner och datum har ännu inte annonserats ut.
Ska försöka köra lite musik här varje fredag på bloggen. Det kommer vara totalt blandat ifrån nutid till old school, bra till skräp, ja det mesta inom tv-spel helt enkelt. Idag tänkta jag öppna med Adventure of Lolo. Spelet släpptes till NES 1989 och skapades av HAL Laboratory. Ett charmig pussel spel på den tiden.
Igår var det 25års firande av Metal Gear och dom sa innan att dom skulle skaka industrin. Nu vet vi vad dom visade upp och var det så himmla märkvärdigt? Ja en del var intresssant. Metal Gear Solid ska bli film, det har ryktats ett tag om det om nu blev det officiellt. Jag är lite orolig över att filmen ska kunna hålla samma kvalitet som spelen, med tanke på vilka långa konversationer det är i spelen. Men det kanske är en av få spelfilmer som kanske lyckas.
Metal Gear Solid: Ground Zero utannonserades också. Första raporterna var att den va ren mer öppen värld och att det såg förbaskat bra ut. Borde kanske finnas någon video från det på nätet någonstans. Det är Solid Snake i huvudrollen, precis som det ska vara.
Sen var det Metal Gear Solid: Social ops. Jag vet inte riktigt vad det här var. Kanske någon läsare vill informera mig?
Världens kändaste tv-spelsikon Mario har gestaltas i en mängd olika kreaktioner. Men när det kommer till Post-It lappar så blir jag imponerad. Jag tänker bara vilket jävla jobb som ligger bakom det här. Jag är imponerad.
Jag brukar ogilla DLC. Oftast så är det ett sätt för företagen att tjäna lite mer pengar på samma produkt. Vissa DLC varianter tycker jag fungerar helt okey, som dom två episoderna i GTAIV tex. Sen har vi dom som inte är bra och ett exempel där är väl olika dräkt DLC till en mängd olika spel. Sen har vi såna här DLC, det går nog att jämföra med olika dräkt DLC men och det är ett stort men. Det är att den lilla DLC till Fruit Ninja gör spelet till en klassisk 8-bits titel. Kan nästan inte bli mer retro än så.
Markus Persson skrattar nog hela vägen till banken. Hans lilla kreaktion Minecraft har gett honom guld i plånboken. Vart det än släpps så säljer det. Minecraft till PC har sålt över 7 miljoner ex. och det är inte lite illa det. När nu spelet för ett tag sedan kom till Xbox 360 har har det fortsatt sålt. Sedan spelet släpptes i maj så har 3,6 miljoner spelare köpt spelet. Det är totalt över 10 miljoner sålda exemplar. Det är fler än vad många spelserier kommer upp i och då med flera spel i samma serie. Hoppas nu bara Mojang kan fortsätta med sån här kretivitet i andra spel.
På gamescom så visade Capcom upp Lost Planet 3. Här är en video på den presentationen. Lost Planet serien har en rätt smart ide. Extrema fiender och extremt klimat, ja tanken är god. Det är uförandet som har varit lite si o så. Så lyckas dom få ihop gameplayet på det här spelet kan det vara lite kul i alla fall. Vi får hoppas.
Jag såg 25th hour för något år sedan. Filmen gjorde inte ett så starkt intryck på mig. Tyckte till o med att den var lite dålig. Men just i en scen så håller Edward Norton ett litet tal när han står och tittar sig själv i spegeln. Det här är i princip det enda jag kommer ihåg från filmen.
Kenji Kaido har twittrat att han lämnar Sony som arbetsgivare. Det här en rätt stor förlust för Sony för Kenji Kaido var en av producenterna bakom Ico och Shadow of Colossus. Visst han har legat lite i dvala efter dom två spelen och inte varit med och producerat någonting nytt. Men blir man less på sin arbetsgivare så slutar man vara kreativ också. Nu får vi nog snart se vart han tar vägen.
När jag ser det här klippet när utvecklare pratar om spelet så får jag en känsla av att dom kanske har fattat det. Allt det jag trodde dom skulle göra fel så verkar det som dom har förstått vad som gäller. Det ska vara svårt. Döden ska vara definitivt. Det ska vara brist på ammunition. Om dom ror hem det här så kan spelet bli riktigt bra. Och det skulle vara ovanligt att en tredjepartsutvecklare skulle lyckas göra ett bra spel till någon av Nintendos maskiner.
25 års fest av Metal Gear serien ska skaka industrin
Metal Gear 25th anniversary event to ‘shake the industry’
Next week’s Metal Gear 25th anniversary event at Tokyo Midtown will be full of “a lot of exciting announcements,” according to Kojima Productions Report podcaster Ken Mendoza, speaking on the latest recording of the podcast.
And these will be big. At least, according to Chris Johns, who works alongside Mendoza.
“A lot of things to look forward to next week,” said Johns, “not just for fans, but I think the industry’s gonna be shook by what we’re going to be able to present here.”
En kort liten utvecklare dokumentär om det kommande Star Wars 1313. Det finns ju inte mycket info om när det kommer eller till vilka maskiner det är tänkt att komma till. Men spelet ska iaf utspelas sig på våning 1313 på Coruscant. Det ska tydligen vara en mörk bakgata på den fina högteknologiska planeten. I vilket fall så får vi bekanta oss med en del i Star Wars universumet som vi inte fått sett tidigare och än så länge finns det inga Jedis eller Sith i närheten. Kan bli riktigt bra. Vi får se.
Nu när DIRT serien har gått ifrån sin rötter mer och mer så är det här kanske det som gäller när man vill ha ett rally spel. WRC 3 ser helt okey, ljudet där emot hörs lite enformigt för mig. Känns lite för monotomt för mig. Men det ser ut att vara mer rally än vad DIRT Showdown var. Men i såna här spel är det inte grafiken som är det viktigaste utan själva känslan man får när man kör bilen på banan. Spelet ska komma i oktober till PC, Vita, PS3 och Xbox 360
Snoop Dogg har gjort en Tekken Tag Tournament 2 låt
Jag har alltid på något sätt gillat Snoop Dogg. Hårdrockare som jag är o allt har alltid gillat Snoop Dogg stil. Han är för mig den enda riktiga P.I.M.P. Här är låten Knocc em down som är en låt som lanseras med Tekken Tag Tournament 2. Låten släpptes under E3 men man missar saker ibland. Man kan tycka vad man vill om låten men för mig kommer Snoop Dogg alltid ha en plats i min värld.
The trail of Russian dead litter the fields like barrows and temples to worship the fallen, the body count rises as the remaining few rally for the last stand. Safely from afar A lone US sniper starts to pick off any enemy soldiers that stray into his scope. With the Russians pinned & accepting all is lost, ONE player refuses to accept that this is the end... unbound by fear he unleashes retribution against the camped sniper, time is running out and the only thing between ONE and the sniper... is an entire army... tick..tock...
Assassin's Creed serien har igentligen inte tilltalat mig speciellt mycket. Miljöerna och karaktärerna har varit tråkiga och jag har inte kunnat relatera till vad dom har velat skapat. Sen ett repetativt gameplay och stridssystem har inte hjälpt heller. Nu som först byter dom till en miljö som känns mer spännande och intressant att spela. Ett USA som är i en intressant tidsperiod. Jag gillar det. Sen tror jag att den simpla gameplayen och striderna kvar men man gör det i en värld som ser fett mycket bättre ut. I klippet nedanför så får ni en lite genomgång av klassiskt pr-snack.
Det här spelet får en hel del publicitet tycker jag. Jag själv är inte imponerad på det jag ser eller har sett om spelet. Jag vet inte riktigt vad det är med någonting känns som att det inte kommer bli bra och att det är lite över hypat, kanske bara är jag som känner så, jag vet inte. Men här kör dom igenom lite hur det är att lira stealth i spelet.
Black Isle Studios var en del av datorspelsutvecklaren och utgivaren Interplay Entertainment och specialiserade sig på datorrollspel. Företaget låg i Orange County, Kalifornien. Black Isle Studios grundades 1996 och tog sitt nuvarande namn under 1998. Namnet kom från Black Isle i Skottland, grundaren Feargus Urguharts hemland.
Black Isle Studios är mest känt för att ha arbetat med Planescape: Torment, men även för Fallout och Icewind Dale. De gav även ut Baldur's Gate, som utvecklades av BioWare.
Man kan ju fundera om det återigen blir dags för en ny del i FFXIII serien. Jo SquareEnix har utannonserat att det kommer mer nyheter den första september när serien firar 25år. Jo dom säger att producenten, regissören och illustratören jobbar på en presentation för i vilken riktning serien kommer ta med Lightning i huvudrollen. Det är en liten tråkig nyhet för FFXIII och FFXIII-2 var inte så märkvärdiga spel, speciellt inte om man jämför med det lilla vi har sett om FFXIII Versus som ser så förbaskat mycket bättre ut. SquareEnix ryck upp er för fan. Ni satsar på fel varumärken. Ge Versus, ge mig en remake på alla era klassiska spel till PS ettan, främst FFVII.
FINAL FANTASY XIII TEAM TO PRESENT NEW DIRECTION FOR THE SAGA OF KEY CHARACTER, LIGHTNING
The "Lightning Saga" that started with the release of FINAL FANTASY XIII, has achieved a cumulative shipment of over 9.6 million units; and in May 2012 FINAL FANTASY XIII-2 was brought to conclusion with the add-on content entitled "Lightning's Story: Requiem of the Goddess".
Key members of the FINAL FANTASY XIII development team including the Producer, Director and Art Director, are in preparations to present new information about the direction of Lightning's story. This presentation will take place at an event in Tokyo to celebrate FINAL FANTASY 25th Anniversary, on 1st September 2012.
The end is here. Life as you knew it has gone to hell after the mother of all zombie outbreaks. Now you and the few scattered survivors must band together to survive and rebuild in a 3rd-person action game set in a dynamic open world. You choose where to make your stand, designing and fortifying your home base, performing daring raids for food and ammunition, and rescuing other playable survivors with unique talents. The open, sandbox world develops in real-time, shaped by your actions, dynamically generating content based on your choices and the ever-increasing zombie threat.
State of Decay is an open world zombie-survival game, currently under development at Undead Labs for release on Xbox 360 / Xbox LIVE Arcade and PC
Nintendo har presskonferans om WiiU den 13 September
Dagen D har kommit och det är dags för oss att veta hur WiiU ska förändra spelvärlden. Dom ska håller en presskonferans i New York den 13 September och förklara sådant skit för oss. Vi lär då få veta när den kommer och i vilken prisklass den hamnar i.
Looks Like We’ll Know the Wii U’s American Launch Date and Price by September 13
Nintendo is holding a major Wii U press event in New York City on September 13, hosted by Nintendo of America president Reggie Fils-Aime. An invitation sent to select media outlets today promised a day that will let us learn "more about how the Wii U will change the future of gaming and entertainment."
Patrick Brown är en snubbe ifrån australien som har i princip ritat i hela sitt liv. Han hänger på deviantart.com och slänger upp sina kreationer där för omvärlden att beskåda. Han inspireras av saker han gillar och spel gillar han vilket gör att vi gillar honom här på spelbröderna. För han har en skön stil på sina kreationer och vi kan bara jnuta att se våra kära spelkaraktärer i en annan stil.
ResidentEvil.net är en onlline tjänst som är gratis vid release när Resident Evil 6 släpps. En tjänst som samlar all info om dig när du spelar och du får någon form av låtsas valuta som du sedan kan köpa onödiga skräp dräkter till spelbara karaktärer. Det har kommit en video som förklarar allt det där. Sen hittade jag ett annat RE6 klipp när dom slåss mot en mask, eller en orm ska det nog vara. Vad jag också förstått det som är har spelet gått guld och att det kommer i början av oktober. Blir en tuff höst med alla fina titlar man vill spela.
En lirare på Ebay som kallar sig fefea säljer nu en Demo/Sample kasset av Final Fantasy 2 till NES. Om ni inte visste så släpptes aldrig det spelet i USA och det här är Square Soft USA som börjat med en översättning av spelet som sedan lades när för att moderbolaget i Japan valde att satsa på SNES istället. Hela översättningen av spelet hann göras innan det sades stop för spelet. Nu kan det här bli din för endast $50000. Så har du lite pengar du inte vet vad du vill göra med så har du din chans att blåsa bort dom nu. En annan får ju hoppas på en lotto vinst innan man kan börja tänka i dom banorna som ett köp.
Alla dessa dansspel man hittar och ser överallt. Det är till alla tre format också. Jag förstår inte deras popularitet riktigt. Alltså man står och försöker "dansa" som dansaren på skärmen och sedan blir betyg satt, nää såld på dom här spelen är jag ej. Det känns som att dom här spelen kan gå samma öde som en hel del musikspelsserier har gjort. Här är introt till Dance Central 3 som kommer den 19 oktober
Det här bisarra spelet som jag inte ens har någon aning om igentligen vad det går ut på mer än att som starkaste överlever. Man kan spela en kyckling bland alla dessa rovdjur. Nää jag förstår inte. Det är så typiskt konstigt, så typiskt Japanskt. Ja ja titta på trailern och se lite snabbt Panda love och undra var det här är för något.
Fight to Survive in Tokyo Jungle, on PSN September 26th
Developed by PlayStation C.A.M.P and Crispy’s, Tokyo Jungle is an action-adventure game set in a post-apocalyptic Japan, where humankind no longer exists and animals must ruthlessly fight for their lives. In this world, there’s just one rule — only the strong survive!
Tokyo Jungle puts you in the shoes of over 50 playable animals ranging from Pomeranians to Lions. Playing your animal of choice, unleash your inner beast to hunt your way to the top of Tokyo’s post-apocalyptic food chain.
There are two game modes: in Story Mode, you’ll play as a range of different animals whose lives are intertwined as they struggle to survive in the Tokyo wilderness, while unraveling the mystery of mankind’s disappearance. In Survival Mode, you will hunt, occupy territories, and produce offspring to secure future generations and resist extinction. As you progress, you’ll also obtain survival points to unlock playable animals and purchase costumes to increase your abilities.
Whether in Story or Survival Mode, you never know where your next meal will come from or the dangers you’ll face in this concrete jungle, so be prepared for anything and everything when Tokyo Jungle hits PlayStation Network on September 26th for $14.99.
Plants vs Zombies var en bra titel ifrån PopCap som till slut har i princip kommit till alla olika format. Har du missat det så är det på tiden att spela spelet. Nu är det då dags för del två att dyka upp under våren 2013 säger dom. Bara själva utannonseringen av spelet gjorde mig lite varm i hjärtat för det här har en potential att bli ännu bättre och roligare att spela. Och bra spel gillar vi här på spelbröderna. Press realesen hittar ni lite längre ner.
PopCaps's Plants Vs. Zombies Sequel Set to Spring in First Half of 2013
Plants vs. Zombies Sequel Will Feature Hordes of New Plant and Zombie Types and Mulch More
PopCap Games, maker of some of the world's most popular video game franchises and a division of EA, today announced that the underground growth of the sequel to Plants vs. Zombies, one of the world's most popular video games, is germinating and advancing with rigor.
The sequel to Plants vs. Zombies is expected to launch by late spring 2013, and will include a bevy of new features, settings, and situations, designed to delight the franchise's tens of millions of fans around the world. No other details of the highly anticipated new installment in the franchise are available at this time, beyond the following comments from some of the game's denizens.
"Spring is crullest curlie ungood time, and plantz grow dull roots," noted an unidentified spokesperson. "So, we are meating you for brainz at yore house. No worry to skedule schedlue plan... we're freee anytime. We'll find you."
"There was a time we relished a bracing, hearty blend of zombies, in the morning," said Sonny F. Lower, a representative of the Flora Forever Foundation. "But first, a brisk shower and some strategic pruning are required. Tomorrow is near!"
Known for its quirky, one-of-a-kind blend of art, humor, polish and attention to detail, PopCap has been a mainstay of casual, mobile and social gaming for more than a decade. More than a billion people around the world have played PopCap's video games, including the award-winning, blockbuster franchises Plants vs. Zombies, Bejeweled, Zuma, Peggle and Bookworm. The breadth of PopCap's audience is similarly impressive, as its games appeal equally to both genders and all ages.
Videorecension på Plants vs Zombies av Spelbröderna
Jag gillar små smala indie titlar. Därför vi har botaniserat en del XBLIG-spel här på spelbröderna. Jag gillar spela dom för att skaparen har tagit en simpel ide och genomfört det utan komprimisser. Sen är det värt att chansa på en del indiespel för dom kostar oftast typ 80 poäng på Xboxen.
Nu är det så att CastleMiner Z är det snabbast säljande XBLIG någonsin. Det har sålt över 900000 exemplar sedan det kom ut på Xbox enligt DigitalDNA Games. Dom hoppas på att vara närmare miljoen och förbi om 4-6 veckor. Spelet i sig är något likt MineCraft fast det är en muliplayer-zombie-överlevnads-spel typ, om jag har förstått det rätt. Värt kanske att titta närmare på, 900000 pesoner kan inte ha fel?
Här har vi ett gäng olika omslag av kända spel som kommer till liv och börjar slåss och skjuta mot och på varandra på sina egna karaktäristiska sätt. Det är härligt nördigt tycker jag.
En tatuering kan ju vara skitsnygg och as tuff om den görs av en skicklig tatuerare eller om det innehåller någonting man själv gillar eller kan relatera till. Det kan även vara en raka motsatsen och se för gräslig ut om motivet bara dåligt och dumt. Många har ju spel relaterade tatueringar, även jag. Men här är ett gäng street fighter tatueringar av varierande kvaltet.
Sen kan man tycka att vissa bara har riktig dålig smak. Precis som den här killen nedanför. Han har tatuerat in hela roosten av valbara karaktärer ifrån Marvel vs Capcom 2 eller 3 vad jag förstog det som. Det är inte riktigt okey.
Archymedius heter killen som illustrerat nästan alla Zelda-spelen i akvarell färger. Att se Zelda i akvarell är lite ovanligt. Jag antar att det är svårt att göra någonting snyggt i akvarell för att det är så svårartbetat kanske, jag har i alla fall ingen aning varför det inte förkommer oftare. Här är ett gäng snygga bilder.
Jag gillar Studio Ghibli och deras anime filmer. Princess Mononoke, Spirited Away och Howl's Moving Castle är filmer som jag gillade mycket som dom skapade. Därför är det extremt intressant nu när dom sammarbetar med Level 5 och hoppar in tv-spelsbranschen och ska försöka göra ett rollspel. Om dom bara lyckas hålla sin unika stil så komer det här bli lyckosamt, jag känner det på mig. Det här är ett måste när det dyker upp nästa år.
Bokföretaget Dark Horse Comics kommer ge ut en samling om Hyrules historia. Självklart så stödjer Nintendo det här och det kommer finnas en interjuv med Mr. Miyamoto med i boken. Som det verkar kommer den inehålla all nödvändig och skräp information om Hyrule som Link brukar springa omkring i och stoja. Blir intressant och se om man kan få det till ett bra pris i sverige eller om man behöver importera den själv för att ha en i sin ägo.
Dark Horse Books and Nintendo team up to bring you The Legend of Zelda: Hyrule Historia, containing an unparalleled collection of historical information on The Legend of Zelda franchise. This handsome hardcover contains never-before-seen concept art, the full history of Hyrule, the official chronology of the games, and much more! Starting with an insightful introduction by the legendary producer and video-game designer of Donkey Kong, Mario, and The Legend of Zelda, Shigeru Miyamoto, this book is crammed full of information about the storied history of Link’s adventures from the creators themselves! As a bonus, The Legend of Zelda: Hyrule Historia includes an exclusive comic by the foremost creator of The Legend of Zelda manga — Akira Himekawa!
Jag gillar udda och annorlunda titlar. Det är dom som känns som tv-spel så som tv-spel borde vara, mer än bara våld och ond bråd död liksom. Kollar ni på denna trailer så kommer ni fatta vad spelet går ut på. Degt är en pojke som blir osynlig och han syns bara i regnet. Sen ska man ta sig någonstans och det förtäljer inte trailern. Det som fångade mitt intresse var själva tanken med att man inte är möjlig att se utan regnet och vilka annorlunda spel moment det kan ge om det utförs på rätt sätt. En spännande litet PSN spel att hålla ögonen på och se hur det utvecklas.
Jag känner inte till vad han läser, säker någon känd bok eller något, men porrigt verkar det vara. Jon St. John är ju snubben som gör rösten åt Duke nukem. Och när han går in i den rösten så kan man bara tro att han läser porrnovel för det är en ljuvlig mörk stämma han läser den i. Skulle vilja krama han efteråt och be han läsa något mer åt mig.
Som många säger om den här expansionen är att Kung Fu Panda dyker upp till WarCraft världen. Efter den här trailern så kan man bara dra samma slutsats. Det som jag funderar över har inte med det här spelet att göra utan om hur jävla bra dom är på att göra dessa filmklipp till spelen dom skapar. Tror Blizzard inte utnyttjar sin potential i sin personal att bara programmera spel och små klipp. Jag skulle vilja att dom tog steget fullt ut och äntligen gjorde en film eller en serie av någon utav deras IP. Tänk er en 20 avsnitts serie i StarCraft eller WarCraft i den här kvaliten, det skulle vara mumma det.
Det är inte ofta Nintendo skyltar stort med ett såkallat vuxen spel. Zombiu som är tänkt att komma till WiiU som är som alla vet Nintendos kommande konsol. Här är en trailer på spelet. Och det mest intressant i denna trailer är en liten fjuttig text rad i slutet som fick mig att börja fundera. Det står "How long will you survive?" och det fick mig att börja tänka på att hela spelet kanske är randomiserat. Ingen spelomgång är den andra lik. Det skulle vara skit tufft om utvecklarna gick på det spåret. Har inte läst att spelet skulle vara så men med den text raden så fick min tanke en gnutta glädje att det kanske kan vara så.
Om du någonsin undrat över hur en affisch över ett resmål för någon av Nintendos största spel skulle kunna se ut så är du inte ensam. Snubben Jublin på deviantart.com har gjort tre stycken reklamaffischer för tre av Nintendos större spelserier. Det är Metroid, Mario och Zelda universumet som man kan besöka. Efter att titta och funderat så är nog endast Mushroom Kingdom som är riktigt inressant, för där får man äta svamp lagligt =). Vart skulle du vilja åka på semester?
På det glada 80-talet så stog dom i princip överallt. På pizzerior, gallerier och ja det fanns även lokaler fulla med dessa arkadkabinett som förgyllde ens barndom. Nu är dom i princip bara ett minne. Men hur såg det ut när dom tillverkades? Ja den här lilla klippet visar det. Man kunde kanske tro att det var lite mer glamoröst men en produktions line är en produktions line oavsett bransch.
När Dead Space kom till mina ägor så blev jag imponerad på spelet. Man kände sig verkligen ensam där upp i sin lilla rymdskepp. Det var ett skönt skräckspel helt enkelt. Men som vanligt i den lilla genren med skräckspel så går mot mer action action och action. Och i den här serien är det ju fel val. Det såg vi redan i del två som inte ens kom i närheten av samma känsla som den första delen. Del tre ser ut att gå åt samma håll och då blir man lite tveksam över hur det här spelet kommer att kännas när man speler. Jag är lite skeptisk. Här är en trailer och en press release.
EA Forecast the World's Deadliest Winter When Dead Space 3 Releases on February
Dead Space 3 Limited Edition Gives Players Advanced Spacesuits and Weapons to Help Overcome Deadly Necromorphs and the Icy, Harsh Alien Terrain
Surviving violent, subzero conditions while fighting gigantic creatures, human enemies and blood-thirsty Necromorphs won’t be as easy as it sounds! Gamers can go it alone, or fortunately for fans everywhere, they will have the chance to face these terrors with a friend when Visceral Games, an Electronic Arts studio launches Dead Space 3 in Europe on February 8, 2013 (5 February 2013 in North America). From the lonely depths of space, to a graveyard of derelict spaceships, to a frozen planet with brutal conditions, Dead Space 3 takes action and terror to incredible new heights. In Dead Space 3, the fate of mankind rests in the hands of engineer Isaac Clarke and his new merciless co-op partner, John Carver. Survival is more difficult than ever before, but Visceral Games announced today that fans who pre-order the Dead Space 3 Limited Edition at participating retailers will have the advantage of using two bonus* suits and weapons, right when they start the game.
The Dead Space 3 Limited Edition provides gamers with first access to two game bundles: “First Contact” and “Witness the Truth” – each of which contains an advanced suit and devastating new weapon. These hand-crafted weapon combinations act as initial blueprints for the millions of permutations players will be able to create using the all-new weapon crafting system in the game.
“First Contact” Bundle
· First Contact Suit: This unique EVA (Extra-Vehicular Activity) suit was built by the SCAF (Sovereign Colonies Armed Forces) for encounters with "foreign entities.” It sports a flamboyant golden finish to provide protection from long-term space exposure and thick armor for… unspecified reasons. The suit was given the nickname "First Contact" by the scientists who made it.
· Negotiator Weapon: While technically classified by the SCAF as a "scientific instrument,” the gold-plated "Negotiator" is loaded with some surprisingly aggressive hardware. The overclocked, top-mounted Tesla Beam is capable of bursting a man-sized organism into several pieces with a single shot. The bottom-mounted Linegun appears to have been built with the sole purpose of cleanly dismembering organic tissue from a distance.
”Witness the Truth” Bundle
· Witness Suit: These insulated suits were worn by a SCAF deep dig team assigned to exhume the darkest secrets of Tau Volantis. Whatever they found locked deep in the ice changed them forever. When they emerged weeks later, they were covered head to toe in strange graffiti and claimed to be "Witnesses to the Truth.”
· Evangelizer Weapon: A modification of the standard AL-2 used by the Sovereign Colonies Legionaries, this version sports a souped-up AL-2g assault rifle on the top with an Emerson 2100 "Big Boy" tactical shotgun on the bottom. The surviving "Witnesses" of the SCAF deep dig team dubbed it the Evangelizer and decorated them top to bottom with strange symbols.
Visst fan är det skönt att Resident Evil serien tar en titta bakåt och utvecklar ett nytt spel med zombis i. Efter det action orienterande skjuta spelet som del fem var så ser jag faktiskt fram emot det här spelet lite grann. I trailerna nedan ser vi zombies som kryper, har en yxa i axeln och beter sig som zombies. I den andra trailern ser man en annan typ av monster som ser ut som musslor och vill käka upp dig på tvären. Det ser intressant och lovade ut det här spelet.
Crysis 3 använder sig utav Cryteks CryEngine3 är ju ingen skräll. Men här visar herrarna på det bolaget upp den motorn och det är lite ögongodis att titta på. Vi har kommit en bit sedan dom första 3D-spelen och tack fan som det.
Hur skulle man änvända en riktigt Portal "pistol"?! Jag vet att det skulle bli mycket lek precis som dom här killarna sysslar med. Tycker videon är väldigt välgjord och förtjänar en titt.
Är det här ett utav dom mest onödiga tillbehören man har sett sedan någon tog fram en uppblåsbar go kart till Mario kart till Wii. Ja den toppar min lista iaf. Att någon ens tror att man kan tjäna pengar på det är ännu värre. Tycker synd om dom som blir lurade på det här.