Angående Webhallen och utebliven DLC

För ett tag sedan förbokade jag Super Street Fighter IV från Webhallen och skulle få DLC som en del av förbokningen. Jag fick en kod som inte fungerade vilket ledde till en kontakt med kundtjänst som gav mig ett pissigt svar. Jag replikerade men blev ignorerad.

Det ledde till ovåldsamt enmansupplopp utanför stängd butik av undertecknad. Mitt nästa steg skulle vara att ringa Capcom i Japan men så långt har jag inte kommit ännu...

... däremot har en av våra kära läsare som går under namnet "Rob" varit i kontakt med kundtjänst då han undrat varför man utlovar DLC till sina kunder när det uppenbarligen garanterat kommer att ta slut. Svaret från Webhallen blev att det var deras leverantör som stod för DLC-koderna... Således är det Pan-Visions fel att jag blev utan DLC. Information till den intresserade. :)

Tack Rob!

Personligen är jag sne över det pissiga bemötandet från kundtjänst och kommer således aldrig (eh.. eller i allafall över den här sommaren) handla från Webhallen.

/J

Kommentarer
Postat av: Wedde

Då ska ändå Webbhallen ha den informationen någonstans, att risken att koder kan ta slut.



Webbhallen - Handla hos oss och få en gratis DVD-film

Kund - Jag fick ingen film?

Webbhallen - Det är inte vårat fel, det är inte vi som gör filmerna.



:)

2010-06-08 @ 20:13:12
URL: http://kwit.tv
Postat av: Joakim

@Wedde: Sant. Tror skräpföretaget börjat reservera sig mot att koderna tar slut... vad nu det gör för nytta. Kan man inte garantera leverans till kund så ska man inte lova någonting man inte kan hålla. Fan.. nu börjar jag bli grinig igen.... Men det är bra.. FUEL THE HATE! Det blir intressantare inlägg från min sida isf... ;)



Tack!

2010-06-08 @ 20:25:01
URL: http://spelbroderna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails