Oskar på ofrivillig avvänjningsklinik

Oskar återvänder här med inlägg nummer två under Spelbrödernas banér. Det första handlade om Adventure Mode i Dwarf Fortress och det fanns planer på att inlägg två skulle handla om Fortress Mode, eller möjligtvis Haven and Hearth. Men så blev det ju givetvis inte....



Cripple!

I många obskyra spel jag fördjupar mig i brukar man tala om RNG, "The Random Number God/Godess". Nästan utan undantag, eller inte nästan, ALLTID - så upplever man hur denna gudomlighet arbetar emot en. Och om det någon gång känns som om att man hamnat i RNG's goda favör är det endast en chimär, för att dölja det grova nederlag som stundar runt hörnet.

Precis som så kan livet kännas ibland, kaka på kaka av skit och misär. Det vet väl alla som har levt ett tag. Men man tar alltid nya tag och pressar sig igenom de hårda tiderna. Men det är sällan så frustrerande som när det bestämmer sig för att lägga krokben för ditt nörderi!

Nu skedde det som så att min lunga spontant kollapsade när jag satt och mös med Dwarf Fortress häromveckan. Inget livshotande men jag fick ligga på intensiven i två dygn, kolla på matineér och pissa i en flaska eftersom jag var fastkopplad i en pump. Väl hemma bestämde jag mig för att kolla upp ett spel jag hört talas om ett tag, "Haven and Hearth".

Jag behöver inte berätta mer om spelet den här gången, men det var jävligt kul och jag satt vaken till småtimmarna och spelade det.

Just som jag gjorde mig redo för lite sömn så jag åter kunde ta upp spelandet till morgonkaffet känner jag hur lungan återigen går åt helvete. Så, tillbaka till sjukhuset så fort jag vaknar.





Sköterskorna rullar in tv:n och jag känner den grava matinéångesten komma krypande. Eftersom doktorerna nu var lite extra bekymrade över mitt tillstånd förklarade dem att jag kommer få ligga kvar lite längre den här gången. Så jag ser till att få hit min laptop ASAP, med den här känns det nästan OK att ligga i sängen hela dagarna och bli serverad mat. Men ack, precis när jag startar H&H konstaterar jag att servern ligger nere. Jag väntar otåligt i fyra timmar och tillslut återfår servern online-status.

YAY!

Men nä, för tack vare den oheliga RNG'n så har sjukhuset en tredjepartsbrandvägg som låter dig göra det mesta, utom att ta emot packets. Vilket gör alla former av onlinespel omöjligt. Så nära, men ändå så långt borta. RNGn lät mig nästan bli tillfreds med min nya tillvaro endast för att sedan skratta hånfullt och pissa mig i ansiktet.

Så, skicka dina goda tankar till mig, eller kom hit och installera ett trådlöst nätverk utanför
mitt fönster.

/Oskar

Kommentarer
Postat av: Joakim

Jag lider med dig! Det är fan skandal att svensk sjukvård omöjliggör online-gaming. Snudd på diskriminerande.

2011-01-30 @ 20:26:52
URL: http://spelbröderna.se
Postat av: Stan

lulz! bara @spelbröderna. ;) krya på dig oskar!

2011-01-31 @ 09:44:00
Postat av: Terror

Åskwaaaarghh!!! Gött att du blivit bloggare :P

2011-01-31 @ 15:59:45
Postat av: Emil

Sicken otur mannen! Game on

2011-01-31 @ 17:05:44
URL: http://spelbröderna.se
Postat av: Gonzamannen

fan va bull mannen.

2011-01-31 @ 18:35:43
Postat av: Joakim

hans envisa val av samma emote om och om igen förbryllar mig lite...

2011-01-31 @ 23:13:33
URL: http://spelbröderna.se
Postat av: Anonym

@Joakim: Ja, den var lite besynnerlig. Men effektfull.

2011-02-01 @ 11:13:16
Postat av: Oskar

@Jocke: Ska du säga! uiih

2011-02-01 @ 14:42:05
Postat av: Joakim

Att jag instigerat fram det hela behöver vi ju inte tala högt om. :)

2011-02-01 @ 14:54:50
URL: http://spelbröderna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails