Dreamhack Summer 2010 - The Wargoat Experience

Mitt första besök på Dreamhack var härförleden. Intresset för att bevista eventet har ständigt varit obefintligt fram tills det att en viss herr GonZa segrade i SM-kvalet till Super Street Fighter IV i Malmö. Helt plötsligt var det dags. Med en SM-plats och en utmaning mot en av Sveriges i särklass bästa fighters i bagaget så bokade vi en stuga strax utanför Jönköping, köpte öl, gjorde en suspekt intervju och sen sluskade vi in oss i bilen och for iväg. Jag, min sambo, GonZa samt en styck Slaymon666 (utan laggpedal). Det tog inte många minuter innan första ölen knäcktes...



GonZa åker fint tillsammans med smutstvätten

... med en utsikt rakt över Vättern var stämningen på topp på fredagskvällen. Tills det att vi insåg att vi saknade sladdar för att koppla in boxen i stugans värdelösa sjutummare från forntiden. Ingen Street Fighter. Det enda vi socialt handikappade individer kan göra vid ett sådant tillfälle är att konsumera mer alkohol, vilket i sin tur renderade i att stämningen inte var fullt så hög lördag morgon. Som ölglad och allmänt oseriös botade jag min bakfylleångest med mer öl... Livet är en fest och är det inte en fest kan det lika gärna vara världens största jävla bakfylla.



Utsikten




Ja, Swedish Wargoat är turneringslirare även han

... sen blev det tävling. GonZa slutade sjua i SM, vilket han var mycket besviken över. Han var en hårsmån från att dra en Double Perfect mot en äcklig Bison, men svinet vändet och vann... En besviken GonZa antydde om psykningar i form av mina: "KOM IGEN NU GONZAAA! DOUBLE PERFECT!"-vrål från helvetet. Jag misstrar honom. Ingenting rubbar GonZa förutom GonZa...

... alla bra vinnare är värdelösa förlorare. Inte utåt. Ansiktsspel och kroppsföring är en del av fasaden. Den är viktigt att upprätthålla. Men, smärtan inombords är obehaglig. Frustrationen som uppstår får en att vilja plantera en knuten näve i hög hastighet i valfritt objekt inom ens omedelbara närhet. Förutom när man har öl och lirar med goda vänner. Då kan det till och med vara roligt.

En stund senare upptäckte vi att det fanns en uppblåsbar hinderbana på området. The game blev helt plötsligt on. Berusade och glada i hågen var det dags för GonZa att utmana kidsen. Sorgligt nog visade det sig att det var partävling, så undertecknad var tvungen att ställa upp. Det resulterade i att jag missade internationella turneringen dagen efter, då jag spenderade sex timmar på akuten i Jönköping för läkarundersökning och knäröntgen. Fuck yes. Ett rent paradis för min del, med andra ord. Slutade med att jag fick studsa till GonZas framgång med kryck-as...

... vad var det som hände då? Jo, eftersom GonZa spöar mig i Street Fighter så ska han fan inte få lov att vinna över mig i Super Street Fighter Hinderbana. Väl framme vid klätterväggen ledde dock aset, så på ren instinkt flög jag på honom och skulle dra ner honom. Ner kom han. På mitt knä. Var goda att se inledningen till den incidenten:

 

/Swedish Wargoat




Kommentarer
Postat av: maui wowie

stackars krigsget

2010-07-08 @ 21:10:26
Postat av: Joakim

Nej, det är aldrig synd om krigsgeten. ;)

2010-07-14 @ 09:25:20
URL: http://spelbroderna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails