Aftonblaskan suger på spelrelaterade nyheter

Fjärde gången! Aftonskräpet har idag publicerat en artikel om modern som sålde ett NES och 5 spel för nästan 100-tusen riksdaler. Ett dygn efter att informationen spridits på nätet. Mitt inlägg om händelsen hittar ni här. Högkvalitativ blaska, det där. Även värt att notera är att folk i kommentarerna verkar helt efterblivna som tror att det är själva åttabitarn som inbringat den stora summan pengar - så är inte fallet. Det är spelet Stadium Events med originalförpackning som är värt pengar, då det spelet endast finns i två kända exemplar med originalkartong!

Uppdatering kl. 23:36: Det jag i all hast glömde nämna, eftersom jag spenderar så lite tid på aftonblaskans hemsida som möjligt, är att skribenten även kallade konsolen för ett Nintendo 64. Inte ett åttabitars. Det krävdes att det uppmärksammades av folket i kommentatorsfältet innan det ändrades. Pinsamt.



/Joakim

Kommentarer
Postat av: Sammy Johansson

Haha! Så jävla bra att någon säger ifrån!



Har också retat mig vid ett flertal tillfällen på deras missvisande rubriker!



/Sammy - Gamer utav det gamla gardet

2010-02-14 @ 20:41:18
Postat av: Joakim

Ja, vafan, någon måste ju göra det och jag axlar mer än gärna den rollen. Sämre skittidning får man leta länge efter. :)

2010-02-14 @ 20:45:00
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: ox

Hur jävla fetnörd måste man vara för att kalla en tidning "skit" bara för att de skriver på FÖRSTASIDAN om en obskyr skitnyhet från konsolvärlden EN DAG efter att det dykt upp på digg eller var ni töntar hittar ert onanimaterial. Det är fan blixt gordon för lamestream media.



Jag ser ingen länk i er rapportering -- det här är er original breaking story? Ni trålade ebay och hittade annonsen själva? Please.

2010-02-14 @ 21:19:50
Postat av: Joakim

Att Aftonbladet är skit trodde jag var ett etablerat faktum? Som skvallertidning fungerar dock tabloidblaskan utmärkt. Till att börja med, vilket inte ens stod i inlägget, var att Aftonbladet menade på att det var en Nintendo 64-konsol, och inte en åttabitar. Ett sådant misstag kan bara en människa som inte kan någonting om spel göra. Dålig rapportering och oinsatt så det skriker om det. Det underhållande med ditt inlägg är delvis att du väljer att attackera ett par spelälskande amatörbloggare med inte landets största webbsida och kvällstidning för bristande källhänvisning? Jag lämnar originallänk, att jag råkar utelämna var jag ramlat över nyheten gör dig uppenbarligen riktigt förbannad. Men, du verkar glömma bort att ställa dig frågan var Aftonbladet har fått sin information i från? Ser du några källor där? Jag upplever din aggression något missriktad. Har jag råkat trampa på några ömma tår?



Information sprider sig. Det här är internet, och det är hela poängen om du har råkat missa det. Om jag rapporterar om något spelrelaterat är det allmän kännedom redan på större spelsidor, vilket vi redan hänvisar till i mängder av. Om något är original så kommer det definitivt att stå i inlägget. Men, du ska ha tack för att du påminner mig om att jag glömt skriva om Aftonblaskans konsolmiss.



Att du väljer att bli upprörd över att jag ogillar Aftonbladet som är en allmänt föraktad tidning som mest sprider avföring och dynga kring sig, men fullständigt ignorerar mitt inlägg http://spelbroderna.blogg.se/2010/february/engelska-kyrkan-attackerar-valdsamma-tv-spel.html - gör mig lite förvånad. Jag ber dig rikta din aggression åt det hållet. Där är den lite mer berättigad. :)



Tack för ditt bryska inlägg! Det har varit mycket underhållande för oss.

2010-02-14 @ 23:34:02
URL: http://spelbroderna.blogg.se/
Postat av: EF

hahaha! Man kan ju inget än att bara skratta åt ox

2010-02-16 @ 13:57:23
Postat av: Danne

Håller med.. ett riktigt praktpucko.

2010-02-16 @ 14:35:37
Postat av: Göran Greider

Som vänsterintelektuell debattör och självutnämnd mediaexpert så misstänker jag att borgarnas fascistoida familjepolitik tvingat signaturen OX's mamma att dricka starksprit genom hela graviditeten. För att sedan, i sann högeranda, tappa honom/henne i golvet på daglig basis. Annars så kan jag inte se att man inte förstår att Aftonbladet är en tidning av idioter för idioter.

Göran G

2010-02-27 @ 15:26:10
URL: http://oikofob.nu
Postat av: Alvinmari

Nice site, regards from the netherlands!

2011-05-20 @ 10:11:25
URL: http://alvinmari.blognownow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails