Air Raid till Atari sålt för 227520 kr

Air Raid till Atari 2600 var som jag tidigare rapporterade uppe till försäljning på e-Bay, och låg då på $6,500 med åtta dagar kvar på auktionen. Auktionen tog slut igår och spelets pris hamnade till slut på $31,600 vilket motsvarar 227520 svenska kronor med dagens växelkurs.

Air Raid Atari

Air Raid släpptes 1984 av företaget Men-A-Vision och är en Space Invader-klon  och spelets anses vara det mest sällsynta till Atari 2600 och är således hett eftertraktat av spelsamlare. Personligen fascineras jag mest över  den udda kassetdesignen, som ni ser på bilden.

Nuvarande rekord inom spelsamlarvärlden sattes tidigare i år och tillhör NES-spelet Stadium Events som gick för  $41,300.

Relaterat: Atarispel för $6,500 på e-bay, Atari 2600 återlanseras under kort period, Spela Atari 2600 i browsern, Samlarobjekt går för rekordpris

/Joakim

Kommentarer
Postat av: Wedde

Vad gör man inte för lite nostalgi :) PS. Funkade nyckel bra sen? har du hunnit spela något?



/Wedde - Kwit.tv

2010-04-11 @ 15:28:20
URL: http://www.kwit.tv
Postat av: Joakim

Jadå, den fungerar utmärkt. Har tyvärr inte alls fått spelat så mycket som jag velat, men blir dags att lägga i en högre växel snart. Kan dock fastslå att jag inte är besviken än så länge. :)

2010-04-12 @ 08:25:51
URL: http://spelbroderna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails