SSFIV: Arcade Edition PC får DRM


PC-versionen av den hett efterlängtade Arcade Edition av Super Street Fighter IV kommer att innehålla DRM. Anledningen är att Street Fighter 4 piratkopierades in absurdum, och det här är ett försök från Capcoms sida att stävja det hela. Det som gör en lite illamående är att man med denna DRM alltid kommer att behöva vara uppkopplad till internet för att ha tillgång till hela spelet. Tappar man uppkopplingen kan man fortsätta därifrån man befinner sig, men efter avslutad fight ombeds man att logga in igen - kan man inte det så har man helt plötsligt bara tillgång till 15 av spelets 39 karaktärer.

Att företag försöker stävja piratkopiering är egentligen ingenting att höja ögonbrynen över, men om jag köper ett spel till fullpris så vill jag fan kunna ha tillgång till hela spelet, uppkopplad eller ej. Nu spelar jag fightingspel på min 360, men som jag ser det så bör man fullständigt avstå från en legitim kopia av SSFIV: AE till PC. Bojkotta skiten.

/Joakim

Via: Gamespot

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails