Aftonblaskan gör i sedvanlig ordning bort sig

Aftonbladet anser att Battlefield 3 är av sådan oerhörd tyngd att ett kort inlägg som egentligen bara handlar om någon bild och en unken reklamfilm (dvs en trailer) för spelet i fråga platsar på förstasidan. Sveriges största hemsida. Bara det känns lite unket. Att tv-/datorspel får exponering är någonting positivt, men när det väl händer så hoppas man ju på att det ska vara någon form av nyhet som rent konkret har substans och värde. Men... så är det givetvis inte. Jag citerar, från Aftonbladet:

"EXTRA: Första Battlefield 3-klippet Bilderna hela världen pratar om"

Jo, tjena. Hela världen? Fler än sex miljarder människor pratar alltså om några bilder från Battlefield 3? Konstigt att jag missat det. Mina samtal under dagen har mer bestått av Lena Nymans bortgång, upproren i arabvärlden, fascistsnutarna i Hornstull som får behålla sina jobb trots uppenbar maktmissbruk och så vidare...

Den enda konkreta information blaskan vidarebefordrar är att spelet släpps "i höst".

Tack Aftonbladet. Tack för att ni finns. Mentala hångarv vid varje besök. :)

/Joakim

PS: Vi Spelbröder är så pass exalterade över denna nyhet att vi inte ens tänker publicera trailern här.... och vi är ändå en hardcore gaming-blogg. Så mycket "pratar hela världen" om bilderna från Battlefield 3.

Kommentarer
Postat av: Krille

Håller med om att det är en skandal att Aftonbladet är så sugiga som de är men vafan, äntligen kommer ett spel som jag sett fram emot länge så dissar ni det bara för att Aftonhoran fortsätter på samma inslagna spår, att vara Aftonhora... Ttttttt.....

2011-02-04 @ 19:27:25
Postat av: Joakim

Först tänkte jag skriva: "man måste ju passa på", men sedan insåg jag att tillfällen uppstår vid varje publicering... ;)

2011-02-04 @ 19:28:13
Postat av: Krille

Haha, ja inte är de nödbedda om att ge en material.. Jävla skitblaska.. Brukar köpa den för att få accelerator till mitt hat, när kärleken står i överkant... Funkar varje gång

2011-02-04 @ 19:31:16
Postat av: Joakim

Det gör ju det. Hade tråkigt på en av mina arbetsplatser en dag, så köpte ett ex för första gången på många år. Jag bläddrade igenom den och hångarvade i ungefär tre minuter. Aldrig mer. :)

2011-02-04 @ 19:45:40
Postat av: DNA

ja hej och hallå - Aftonbladet, denna eviga källa till sanning!

Att AB gör en höna av en fjäder är ju ingen nyhet och att ni överhuvudtaget kommenterar deras pinsamma försök till journalistik sätter ju inte precis er i bättre dager.



Hela världen talar inte om BF3 men stora delar av spelvärlden - och det är inte fy skam för DICE.

För det andra är det ingen trailer - jäklar vad folk säger det hela tiden - det är en TEASER!!! Lär er skillnaden.

Naturligtvis finns det andra saker som påkallar större uppmärksamhet - med rätta. Men ni gör ju samma sak genom att säga att poliserna i Hornstull är en stor grej. Det är det INTE. Inte om man inte är ifrån Södermalm eller i bästa fall StorStockholm.



Och att sedan säga att ni trots att ni är "...en hardcore gaming-blogg." inte publicerar den TEASER det nu talas om visar ju bara hur hardcore ni verkligen är. D.v.s. obefintligt.



Nej - "bröder". Skärpning!

2011-02-04 @ 23:45:34
Postat av: Joakim

Att vi kommenterar deras pinsamma försök till journalistik är ju för att få reaktioner likt den du precis givit oss, min goda herre. Uppdrag slutfört, med andra ord.



När det gäller Hornstullsnutarna så är du och jag av olika åsikter, ty du stödjer uppenbarligen demokraturen och dess hantlangare. Poliskåren måste bestå av människor som är mer än skräcködlor som passat bättre i Ryssland. Maktmissbruket är utbrett och om man är emot det så bör man ju ventilera sina åsikter. Att du aldrig blivit felbehandlad av en polis märks eftersom du uppenbarligen stödjer hornstullspolisernas missbruk. Det är inget lokalt problem. Det är ett nationellt problem. Våldsmonopolet idag utgör ett hot mot folket som dom egentligen ska "beskydda". Våld mot oskyldiga är vanligt förekommande.



Själv är jag för yttrandefrihet i alla lägen och emot maktmissbruk i samtliga.



Jag önskar all välgång till Dice, men en reklamfilm är en reklamfilm, oavsett om man väljer att kalla den för trailer eller teaser. Och vafan... "lär er skillnaden". Nej, inte en chans, även om jag nu vet skillnaden så är det är slöseri med synonymer. Jag skär mig heller i armarna som valfritt emo än använder mig av värdelösa synonymer i fullständigt oviktiga sammanhang.



Hit med gameplay, säger jag.



Vi är hardcore, men vi utgörs av två (en tredje har precis börjat skriva så smått för oss) och ingen av oss två bryr oss om Battlefield 3. Vi är heltidsknegande med sambos, och tro det eller ej - sociala liv! Vi lägger tid på Spelbröderna.se när vi känner att vi har tid.



Det har uteslutande med vår spelsmak att göra, hardcore hit eller dit. Vi postar den gärna, i rent vinstsyfte, men eftersom något sådant inte existerar här så skiter vi ju givetvis i det. Vi tjänar inte ett öre på den här bloggen. Vi håller vilken jävla nivå vi vill. Folk som tjänar pengar på pöbelspelare SKA däremot uppmanas till att hålla högre standard - vilket jag även vill belysa med ovanstående inlägg.



Det är inte bara 7-14 åringar som spelar.



Tack för att du tagit dig tiden att ventilera dina tankar.



Med vänlig hälsning

2011-02-05 @ 10:40:56
URL: http://spelbroderna.se
Postat av: Emil

Så DNA påstår att för att vara hardcore så måste man posta skit som en teaser för ett spel som alla visste skulle komma och som inte visar någonting från spelet!?



För mig att vara hardcore är att leva spel.



Jag skull aldrig posta en teaser/trailer om den inte innehåller något gameplay eller har en retro stämpel på sig. Och angående battlefield så hoppar jag inte på hype tåget som du tydligen gjort redan. När det närmar sig release är först då spelen börjar bli intressanta.



Sen har vi ju inte postat dom nya trailerna för alla jävla FF-spelen, konstigt att du inte klagar på det.



Sen att poliser som är facister nämns är ju mer bara för att upplysa folk om det förtryck våra rättsskipare utövar.



Om folk skulle börja betala oss för att göra detta jobb så skulle jag givetvis kunna posta reklam grejer för dom olika företagen. Och en teaser/trailer är bara reklam som vi isåntfall borde få betalt för. Nu får vi inte det och då slänger vi bara upp sådant som vi vill att folk ska se och upplysas om.



Och att vara en fanboy som du skickar ut vibbar på att vara är inte hardcore hur mycket du än vill vara det.



Må väl

2011-02-05 @ 11:33:57
URL: http://spelbröderna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails