Tekken The Movie-trailer

May the gods have mercy on your soul! Jag och min bror bytte ett par snabba ord om det här var värt en uppdatering, med motiveringen: "Vill vi ge reklam till sånt skit?" - Svaret är: Ja, det vill vi. Men enbart för att få er att undvika skiten. Spelfilmer är skräp, har alltid varit och kommer i regel att vara det även framöver. Det är ett sätt för filmbolag och filmskapare att tjäna lite enkla stålar på ett redan etablerat varumärke i hopp om att fanboys köper vilken skit som helst. Vi har sett det hända, om och om igen. Minimal ansträngning som renderar profit är varje ont företags våta dröm då allting handlar om vinstmaximering för att hålla aktieägarna och börsen nöjda. Av just denna anledning är det viktigt att inte förtränga tidigare styggelser.

Super Mario Bros. The Movie Street Fighter Mortal Kombat



Redan 1993 blev vi blåsta av Super Mario Bros. Bob Hoskins som Mario och Dennis Hopper som King Koopa. Jag ser mig själv exalterad bara som en liten knådd kan vara. Tänk er, att få se Super Mario Bros "på riktigt", som vi så fint uttryckte det. Resultatet är ökänt. Värdelöst skräp. 1994 kom Street Fighter med Jean-Claude Van Damme och Kylie Minogue. Vid den tiden bodde jag i Riga, Lettland och såg den således i en kall lettisk biosalong enbart innehållandes trästolar på plant underlag tillsammans med en inföding. Jag älskade Street Fighter II och nötte det dagligen mot datorn i brist på bättre sysselsättning, hur skulle det här kunna gå fel? Resultatet är dock även här ökänt: Värdelöst skräp.  Den lettiska biosalongen har dock präntat sig fast som ett permanent minne. Helt klart en upplevelse. 1995 kom Mortal Kombat, även det en skitfilm, men här har vi herr Highlander, Christopher Lambert, i egen hög person gestaltandes Lord Rayden, i en stilistiskt sett ändå rätt cool film för en ung oerfaren grabb. Men likväl skräp. Redan här borde vi ha lärt oss vår läxa, men trots detta är den senaste spelfilmen jag sett Street Fighter: The Legend of Chun-Li. Värdelöst skräp. 2009 års sämsta film tillsammans med 2012. In kommer Gösta med: Tekken The Movie


 

Enbart exponeringen av trailern får min arma själ att känna sig lite smutsig. Om ni nu mot förmodan skulle vilja se den här filmen - betala inte för det.

/ Joakim


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails