Koreanerna ser potentialen

Det sydkoreanska flygbolaget Jin Air har börjat med att hyra ut PSPgo till sina passagerare för en nätt liten summa på 4,000 won, vilket motsvarar ungefär 25 svenska riksdaler. Ett initiativ jag uppmuntrar, då jag ser flera fördelar både för kund och företag. Nu är jag osäker på vad en sydkoreansk medelinkomstagare har ut i månaden, men om man skulle trippla alternativt fyrdubbla det priset för att matcha svenska förhållanden, skulle det fortfarande vara mycket prisvärt på en längre tåg- eller flygsträcka både inrikes och utrikes. Har man dessutom en memory stick så kan man, utöver att spela, titta på valfri film eller liknande för att underhålla sig under annars nervpåfrestande transportsträckor, och det utan att behöva köpa konsolfanskapet. Transportföretaget i fråga kan använda det i sin marknadsföring och spelföretaget och konsollen får mer exponering. Vinst för samtliga inblandade parter. Varför har inte det här varit standard i flera år? Jag har rest mycket, och hade hoppat på erbjudandet varenda gång om möjligheten existerat. Underhållning är alltid en bristvara.

PSPgo på Jin Air



Jag kan erinra mig något om att man under en kort period, har för mig att det var vid releasen av Game Boy Advance, kunde låna en konsol om man reste med SJ på vissa väl valda avgångar. Någon som har bättre minne om det här och kan upplysa mig?

Källa: siliconera.com
/ Joakim

Kommentarer
Postat av: SpeLinnea

Att få låna spel på SJ:s tåg vet jag inget om, men på färjan över till Gotland kunde man hyra ett GBA SP för 50 kr då det begav sig. En snabb titt på hemsidan idag visar att man numer kan hyra ett DS. En välkommen överraskning när jag reste över där en gång.

2011-02-05 @ 12:12:22
URL: http://www.spelinnea.wordpress.com
Postat av: Joakim

Nä! Fan vad kul! :) Du råkar inte trycka på en länk till gotlandsfärjan du åsyftar?

2011-02-05 @ 12:13:14
URL: http://spelbroderna.se
Postat av: SpeLinnea

Ah, sorry jag inte nämnde det! Vad jag vet så finns det bara en färja, här hittar du info om det: http://www.destinationgotland.se/dg/farja/ombord.asp



Längst ned står det att det finns DS att hyra, men inte vilka spel eller så. Jag antar att alla båtarna inte har samma spel, man får nog ringa och höra i förväg. :)



2011-02-05 @ 15:09:51
URL: http://www.spelinnea.wordpress.com
Postat av: Joakim

Tack skaru ha, tjejen!

2011-02-05 @ 21:46:53
URL: http://spelbroderna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails