EA:s senaste profithungriga drag

Läste nyss på Kotaku att EA tar ytterligare ett taktiskt steg mot att kontrollera sina kunder och i slutändan inskränka i individens rättigheter. Enbart originalköparna av Mass Effect 2 kommer att få tillgång till en in-game portal vid namn "Cerberus Network" i ett försök att göra begagnathandeln med tv-spel mindre lockande. Då spelföretagets/upphovsmannens del av den kakan är obefintlig måste de ju givetvis hitta ett sätt att tjäna pengar på den som köpt deras vara begagnat, och då genom att ta betalt för aktiveringskoden till "Cerberus Network". På ett sätt rätt tänkt eftersom upphovsmannen inte får betalt för sin produkt, på ett sätt fullständigt horribelt.

EA GAMES DYRKAR SATAN



En frihetstanke: Har jag betalat pengar för en produkt äger jag den. Det är min vara och jag äger rätten att sälja produkten i fråga utan att företaget bakom ska få betalt i ett andra led, och ytterligare sko sig på mig. Oavsett vad man anser om begagnathandeln är det här ytterligare ett steg mot 1984. Mediekonglomeraternas makt växer sig bara starkare och starkare.
/ Joakim


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Blogg Topplista Blogg listad på Bloggtoppen.se Datorer BlogRankers.com Related Posts with Thumbnails